Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD freewave-style M -03 eller jp freestylewave 98

• RRD freewave-style M -03 eller jp freestylewave 98

Publicerad av anonym-anvandare på 1 april, 2005 vid 18:02

Tjena! ska införskaffa “nyare” bräda, och valet pendlar mellan dessa två ovanstående brädor. Jag är en allround seglare som trivs med 5,7 segel och “fis vågor” alá haga park 11-13 sek/m kör en stor freestyle som är löjligt snabb och lättseglad men känns lite för “poppig” och bred för min typ av segling. Någon som har erfarenhet av dessa? min vikt ligger runt 78 pannor.

oscar svarade 19 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    1 april, 2005 vid 18:10

Med din vikt och segel upp till 6,0 så skulle jag välja RRDn

• safesurfer

Medlem
    1 april, 2005 vid 18:25

Får man fråga om vad brädorna kostar? Håller med upp till 6.0 så rrd.

• culing

Medlem
    1 april, 2005 vid 19:49

RRD´n är på 81 liter, inte 87 liter, men klarar lungt 6,2.
    JP´n är betydligt större, lite tyngre, mer freestylebetonad. RRD´n är bra kul i västkustförhållanden, planar tidigt och rider vågor ganska bra och hoppar grymt.
    Tror att RRD´n eller kanske en Mistral Syncro 90 är ett bra val. Lycka till/ Pär

• anonym-anvandare

Medlem
    1 april, 2005 vid 23:12

såg på skidsports hemsida, rrd 6995 jp 7495:- visst brädorna har några år på nacken, men de är sprillans nya. -jag har så mkt att göra i skolan så, postorder sparar tid än att ar konka runt i landet och leta prylar. verkar som Keppler har 04 or kvar – men vet i fan om man törs beställa? borde sluta på ca 8300:- exkl frakt -kanske lönsamt om man plockar ett segel samtidigt? någon som beställt från keppler?

• anonym-anvandare

Medlem
    1 april, 2005 vid 23:42

Jag har beställt segel betalade in på måndagen och fick dom på fredag inga problem alls. Men brädor är nog lite mer riskabelt pga fraktskador/S

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2005 vid 00:28

nja låter krångligt! gynnar nog hällre svenskt näringsliv. Men jag saknar HSF där var det roligt att göra affärer, man fick klämma, känna, provrigga och fråga 1000 frågor och resonera sig fram vilka produkter som var lämpliga. samt när man kom till betalningen så kunde man förhandla sig till en fena eller något annat roligt. Någon som vet när lokala surfhandlaren på haga öppnar?

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2005 vid 00:42

konstigt att ingen som gillar att klämma och prova nya prylar gratis har någon form av “garage rörelse” i kalmar eller färjesteden? här är ju surfkulturen relativt stor, samt att stranden överbefolkas av uttråkade surfare som väntar på brisen som aldrig räcker till från hela svergie under de minst vindsäkraste veckorna (juni)

• oscar

Medlem
    2 april, 2005 vid 06:36

Keppler är skitbra, aldrig några problem med dem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD freewave-style M -03 eller jp freestylewave 98

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.