Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RRD Super type

• RRD Super type

Publicerad av loving på 16 december, 2003 vid 09:57

Hallon i vinterkylan….Kollade runt lite på surfersparadise och såg en ny RRD Super type 2002 för en relativt billig peng…Är det någon som har någon erfarenhet av RRD, någon som kört en sådan kite osv? Svår fråga att ställa till er alla slingsluts o cabrinor antar jag wink.gif

stebe svarade 21 år, 3 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • mazlow

Medlem
    16 december, 2003 vid 12:10

Jag och min kompis köpte varsin, båda gick sönder…

• zoolander

Medlem
    16 december, 2003 vid 12:21

… hur då.. brukar ju va ganska bra kvalle på alla de stora märkena.. krascha ni dom på land? jaha, det förklarar ju saken!

• sirgomez

Medlem
    16 december, 2003 vid 12:43

jag flög på RRD och lärde mig på grejorna. jag hade 4.1 drakar och jag är riktig nöjd med de.
    mycket tåligt – bättre än de jag har nu!

• mazlow

Medlem
    16 december, 2003 vid 13:24

Omlägget runt bommen lossnade, plastskydden runt linorna mot bommen gick av, depowersnöret som går genom bommen håller på att gå av. På ena draken sprängdes en bladder så duken pajade, på den andra gick luften ur i luften allt detta på bara ett halvår, bra kvalitét? nja?
    Skall dock tillägga att jag fick pengarna tillbaka på kiten som sprängdes.
    Med detta i ryggen kan jag konstatera att:
    -antingen hade vi extrem otur att få dåliga exemplar, eller så är kitsen av dålig kvalitet över lag.
    Har ägt flera kites som Naish och Cabrinha men har aldrig haft några problem med dessa kites.
    Mvh Björn

• zoolander

Medlem
    16 december, 2003 vid 14:12

men då hade du nog osis.. för exakt samma saker har hänt min naish! jag antar att jag haft osis!

• loving

Medlem
    16 december, 2003 vid 15:17

Sååå….Kan jag tolka det som så att ni tycker det är inga vidare kites då eller? Visst finns det måndags exemplar för alla tillverkare. Kan förstå dock om du inte rekommenderar RRD efter såna fel. Hade varit kul om fler hade kört dom så man får lite mer kött på benen huruvida det är något att ha eller ej. 2004 modellerna verkar inte vara helt tokiga faktiskt.

• psychonauten

Medlem
    16 december, 2003 vid 15:21

Fan Kristian köp lite gaffatejp å sopsäckar ett par påsar avlånga ballonger till struts så kan du göra dig en egen finfin Kite för under 100lappen cool.gif

• kicki

Medlem
    16 december, 2003 vid 16:30

Jag har inte hört mycket positivt om RRD fram till förra året men jag tror att de börjar shapa upp sig nu. 2002 skulle jag inte satsa på.
    Lycka till med kitebygget,

• loving

Medlem
    16 december, 2003 vid 18:59

Hmmm…men alltså jag har redan gjort det en gång..Problemet var att den blev så förbaskat liten så det var tvungen att blåsa orkan vindar för att plana. För övrigt så känns inte min Wipika så långt ifrån vad du precis beskrev tongue.gif

Hmm..Okey men det börjar luta över nu på det negativa hållet vad gäller RRD så det kanske inte är några bra kites helt enkelt..

• gangsta_erik

Medlem
    17 december, 2003 vid 01:19

iofs så är det nog svårt att hitta några riktigt bra ’02:or oavsett märke…hade också en wipika freeair ’02 och den föll sönder som papper trots öm behabdling. Men det kanske finns undantag?

• anonym-anvandare

Medlem
    17 december, 2003 vid 08:14

Tyckte Naish var bra 02(oxå)//Mvh Bengt N http://www.skid.nu

• stebe

Medlem
    17 december, 2003 vid 12:17

Tjena, jag har kört med den draken ett drygt år och den är fortfarande hel och fin trots att den har blivit utsatt för hård behanling. Jag tycker det är en kul drake fast kanske inte så lätt körd, högt AR, höga hopp.. bra på att ta höjd men lite trixig att vattenstarta
    men jag skulle nog ha satsat på nått nyare det är inte svårt att få tag på en 10-12m^2 -03:a bättre bagagnad för 5-6000
    cool.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing RRD Super type

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.