Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD Twintip 115 vs Fantic skate 112

• RRD Twintip 115 vs Fantic skate 112

Publicerad av nzee på 14 juli, 2005 vid 09:33

Hej

Någon/några som har erfarenheter som de vill dela med sig till mig. Har idag en AHD maxxride på dryga 90 liter men känner att jag vill ha en större freestylebräda att köra på i lite lättare vindar med segel runt 6.3. En bräda att träna freestyletrick på men även bara glida.

Tacksam för svar

//Peter

culing svarade 19 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • sebbe

Medlem
    14 juli, 2005 vid 09:58

Jag har en RRD freestyle wave 90 och en twintip 115l och tycker att det fungerar hur bra som helst.
    Min 115l planar så jäkla tidigt, och även om det mojnar kan man träna att snurra hur bra som helst. Har 6,7 som störst på twintipen, tycker personligen inte att man ska köra freetysle med större en 6,7 blir för klumpigt.
    Med den bräda har du kul redan vid 6-7 m/s

Jag kommer att sälja min twintip 115liter ganska snart då jag får mina 06 i brädor, så hör gärna av dig om du vill köpa begagnat i mycket bra skick.

• nzee

Medlem
    14 juli, 2005 vid 10:16

Hej

Ungefär när skall du sälja? Årsmodell och pris? Vill ha den innan augusti kommer. Stciker i väg på semester då smile.gif
    Om du inte vill lägga ut pris på konfen kan du maila mig på

peter.hansson@eka.com

//Peter

• culing

Medlem
    14 juli, 2005 vid 18:07

Glöm inte Mistral Joker och Skate 110, båda är riktigt allrounda.
    Skaten är nog den mest lättseglade av dem,
    RRD´n är ganska extrem, inget för någon som inte gör spock, flacka, chacho mm.
    Om du inte är ute efter det extremast ska du nog titta på en bräda som har ganska bra freerideegenskaper.
    Själv har jag Joker 115, som är riktigt lättseglad, planar lite lättare än TT´n o snurrar lite bättre skaten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing RRD Twintip 115 vs Fantic skate 112

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.