-
RRD’n testad å annat blaj :)
Började dagens segling med min Mistral Explosion -95 och ett PB på 28,61 into kastfall när brädan skar fast på slören. Fan vilken kul känsla att flyga fastspänd! 😀 Inte ens ett blåmärke där benet slog i masten. Det var med 7,5 gaastra 3x.
Sen ökade vinden lite så det var dags att testa rrd’n tyckte jag. Gaastra Course slalom Pro 6.7 riggades och 29 cm fenan på. Första starten lyckades jag inte komma i bakfoten. Tvärstopp och ny vattenstart. Andra, inte i med bakfoten igen, stroppen är för liten?!
In och fippla med stropparna. Ut igen, brädan går tungt, plogar och så popp upp å iväg i 180 och man hinner inte i stropparna. Vattenstart into kastfall.
Börjar testa bakfoten först, kommer i men så ställer sig brädan på tvären. Om och om igen. In och rota i klubblådan. 34-fena som har sett bättre dagar.
Ut igen, med bakfoten först så kommer jag faktiskt igång. Brädan tuffar på som f-n och jag seglar över till esterön och kollar gps. 24,5 knop tror jag. Brädan låg som ett strykjärn och jag fick känslan av att den här kan ta höjd.
Vinden tilltar och nu är det istället en rodeoritt tillbaka. Så fort en by dör så faller brädan igenom och jag hamnar i vattnet.
Vid starterna så stegrar sig brädan och jag är en meter över vattnet. Sen pang iväg som ett pistolskott. Accelerationen är så löjligt ögonblicklig.
Tills slut kommer jag in och undrar vad fan är det här…
Jag har aldrig kört nåt mer svåråkt någonsin och aldrig kunna drömma om att det skulle vara så hysteriskt.Vinden ökar lite till och det är fortfarande ljust så jag river ner 6,7’an och riggar ett NP Slalom 6.0. 29-fenan är tillbaka nu.
Jag hoppar på och kör i bakfoten först. Nu sjunker inte aktern direkt. Konstigt.
Jag håller in aktern från att rotera ner i lä med fötterna och krokar i och faller av. Snaaabbt som fan i med framfoten och så full fart iväg. Va i h-e… lillfenan funkar ju. Och brädan går ju riktigt trevligt!
Det här känns kanon och jag hinner in och ut igen en gång till innan det är helt mörkt. 26 nånting knop nu.
Sen kommer en klubb-kompis, Doddan “jag orkar inte rigga ner en storlek”, upp ur vattnet med sin waveslalom nånting och ett gammalt 7,8 och visar gps’en. 29.7 😀Väldigt skön dag i choppet på Bråviken!
Logga in för att svara.