Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rs-1 affär!
-
Rs-1 affär!
Posted by anonym-anvandare on 17 januari, 2001 at 11:17Var kan man köpa rs-1 i Sverige utan att bli rånad?
dr-masse replied 23 years, 11 months ago 5 Members · 8 Replies -
8 Replies
-
Det går inte att köpa utan att bli ruinerad, då får man vara butiksponsrad eller ha lite rabatt på SP!
-
Längst in i kulverterna under Huddinge Sjukhus finns den. Surfbutiken alla Sveriges surfare letat efter och länge trott finns. Där kan du handla sprillans nya räjsingsegel för priser långt under inköp, byta prylar när du vill och alltid få mer betalt för dina inbytesgrejor än vad du köper. Rena rama vinstmaskinen. Vad du än köper så blir du alltid nöjd och din segling förbättras osannolikt mycket varje gång du handlar nytt. Dessutom så får du vindgaranti på köpet och blir lite, lite snyggare och smartare för varje gång du köper något.
Eller kanske inte.
Du kommer aldrig att kunna köpa nya RS1 i Svea utan att bli rånad. Du kommer aldrig att kunna köpa språjtans tävlingsprylar här i landet utan att gräva djupt i plånboken och dra plastkorten så att magnetremsorna ryker. Vill du inte bli rånad – köp något annat än senaste sena nyaste nya hetaste heta seglet. Ett litet tips.
Dollarn står i nioåfemti. Nästan alla surfprylar handlas i dollar. Det blir dyrt i år.
Det enda alternativet jag ser för dig är helspons 😉
Surfa På!
-
Hör av dig till mig så ska jag erbjuda dig topp race-utrustning till lågt pris.
Johan / http://www.uniquestore.nu
-
Annars vet jag en snubbe Rinkeby som kan fixa grejjer billigt, även en stereo till bussen
-
Det är bra att det finns folk som köper det senaste varje år, det är bra för andrahandsmarknaden. Enda kruxet är väl att man själv hamnar bland förstahandsköparna så fort man pluggat klart å skaffat sej ett jobb. Alternativet är att bara köpa saker som är nåt år gammalt och lägga ‘sparade’ pengar på resor, i den mån man får ledigt… Det är lite jobbigt att man har minst pengar när man har tid att spendera dom. Det skulle funnits ett statligt fritidsbidrag; ju mer fritid desto större bidrag.
-
Lustigkurre……..
Jag fattar inte varför Gaastra Arrows racesegel mm är billigare?
Det är ju inte sämre segel.
Vilka affärer tar in NP i Sverige?
Varför har alla danskar råd med en hel line np racesegel?(http://www.windsurferen.dk)
Kan man pruta hos nån np affär?
Vill inte ha något slött camberlöst “free ride zone pissegel” NEJ DOM GÅR INTE LIKA FORT SOM CAMBERSEGEL!
Vill lägg 10 papp för ett rs-1+x7 mast inte 15!Vintern knäcker mej dom nya bilderna på np,s sida var droppen!
-
Hmmm, lustigkurren kanske skall lämna ett lite seriösare svar 😉
NP finns, såvitt jag vet, att handla på SP i Varberg, Skidsport i Bromma, hos Helgasjön, på Öland (genom SP) och hos Robban (väl?). NP tas av dessa butiker gemensamt genom den danska generalagenten, vilket kan vara förklaringen till varför danskar kör mer NP, eftersom volymen i Sverige är för liten. Sverige har således ingen egen agentur för NP.
Vad gäller tio papp för ett RS1 så är min gissning i dagsläget att priset för de största RS1 seglen (över tio kvadrat) kommer att hamna oroväckande nära 10 000 bananer med tanke på dollar och förra årets prisnivå. x7 master? Inte en spänn under 6 000 skulle jag tro… RS1 + x7 blir nog, med lite prut, femton…
Inte helt lättprutat i NP-butiker, men tycker absolut att du skall försöka!
Kan hålla med om att Gaastra, Arrows och andra verkar ligga lite bättre i pris, Nitro 10.9 kostar 7599, till exempel. North Warp 10.2 8299:-. RS1 lär hamna på North-nivå. Minst.
Du tror inte att ett North MatchRace kan va nåt? 9.8 5999:-. Är själv lite sugen… Wallén brukar dessutom inte vara omöjlig…
Sen finns ju som sagt Arrows och andra som också har fina segel!
Lycka till!
Log in to reply.