Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing RS slalom eller klivet till RS racing ?

• hankloose

Medlem
    15 januari, 2009 vid 22:12

@Bjornen 525772 wrote:

Jaa lite ångest har har jag nog men jag tycker nog att jag är rätt duktig på att shoppa, som om det är något att vara duktig på :tongue: Kul i alla fall att du shoppar nytt varje år så kan en sån som jag köpa med bra pris säsongen efter 😀

//Björn

Har du väl börjat med kartong nytt så e det kört!!
    Känslan av att rulla ut ett splirrans nytt NP RS Racing
    slår allt. Fråga speedjanne………

• p-malmkvist

Medlem
    16 januari, 2009 vid 13:06
    Hankloose;525819 wrote:

Men den tillfälliga längdökningen på lillen mellan låren går tillbaka direkt efter första repan i seglet så du får nog köpa fler segel om den stadigvarande ska uppnå 2 cm..:grin:
    Trodde man höll på med windsurfing för att man gillar frihet,fart etc..

• appel

Medlem
    16 januari, 2009 vid 13:33

@P Malmkvist 525896 wrote:

Men den tillfälliga längdökningen på lillen mellan låren går tillbaka direkt efter första repan i seglet så du får nog köpa fler segel om den stadigvarande ska uppnå 2 cm..:grin:

Hehe! Bra talat junkbroder, ligger ju i tiden att återvinna. Köpte ett sprillans för några år sen, kände inget särskillt så jag slutade med det! Det viktiga är ju att köpa fullrace…
    Nu ser jag fram emot att följa ditt brädbygge i en mycket detaljerad brädbyggartråd på detta forum fullmatad med bilder och teorier. Alldeles för lite sånt nuförtiden!

• p-malmkvist

Medlem
    16 januari, 2009 vid 13:49
    appel;525901 wrote:
    Hehe! Bra talat junkbroder, ligger ju i tiden att återvinna. Köpte ett sprillans för några år sen, kände inget särskillt så jag slutade med det! Det viktiga är ju att köpa fullrace…
    Nu ser jag fram emot att följa ditt brädbygge i en mycket detaljerad brädbyggartråd på detta forum fullmatad med bilder och teorier. Alldeles för lite sånt nuförtiden!

High five junkbrother!!! Ska förhoppningsvis börja nästa vecka med byggandet.. Men bilder här på konfen vete katten, de ä ju secret:wink:

• hankloose

Medlem
    16 januari, 2009 vid 15:14

@P Malmkvist 525896 wrote:

Om det är så du känner så förstår jag att du bara köper begagnat. Det är inget fel i det! Var och en får vara salig i sin tro. Vissa köper ny bil varje år
    eller köper dyra drinkar på sture plan. Jag tycker windsurfing är bland det roligaste som finns därför tycker jag det är viktigt att ha bra grejer. Visst det är klart jag skulle kunna ha kvar mina 07 och 08 prylari fem år men utvecklingen går framåt i rasande fart. Neil Prydes segel blir bara bättre och bättre och den utvecklingen vill iallafall jag ta del av. Det är klart jag gillar fart och frihet det är ju därför jag bor på västkusten……

Ha det bra nu och lycka till med brädbyggandet!!

MVH

Henke

• p-malmkvist

Medlem
    16 januari, 2009 vid 15:39
    Hankloose;525921 wrote:
    Om det är så du känner så förstår jag att du bara köper begagnat. Det är inget fel i det! Var och en får vara salig i sin tro. Vissa köper ny bil varje år
    eller köper dyra drinkar på sture plan. Jag tycker windsurfing är bland det roligaste som finns därför tycker jag det är viktigt att ha bra grejer. Visst det är klart jag skulle kunna ha kvar mina 07 och 08 prylari fem år men utvecklingen går framåt i rasande fart. Neil Prydes segel blir bara bättre och bättre och den utvecklingen vill iallafall jag ta del av. Det är klart jag gillar fart och frihet det är ju därför jag bor på västkusten……

Ha det bra nu och lycka till med brädbyggandet!!

MVH

Henke

Jodå visst förstår jag att man handlar nytt för att hålla sig med fräscha prylar när man surfar mycket.. Men att handla nytt innan man knappt hunnit väta de gamla verkar lite osunt, och därför föranleder det mig att tro på själva surfingen som sekundärt och nya prylar är primärt.. Ungefär som att köpa en ferrari bara för att putsa på utan att testa den på bana eller åtminstånde lägga ett par lakrisränder..:wink:

• filipl

Medlem
    22 januari, 2009 vid 08:06

Hej Björn,

Jag såg att du redan har bestämt dig, kul!

Tyska tidningen Surf hade för ett par nummer sedan ett rätt så omfattande test, där man jämförde just skillnaden i prestanda mellan freeride, freerace, slalom och race. De jämförde bland annat RS Slalom och RS Racing. Efter vad jag minns skrev de att det var en viss skillnad i toppfart i överriggade förhållanden om man jämför RS Slalom och RS Racing.

Om du skulle vara intresserad, och förstår tyska, så tror jag att det är möjligt att beställa test billigt via deras hemsida.

mvh

Filip

• mahi

Medlem
    22 januari, 2009 vid 09:27

Björn & Filip,

Senaste numret av tidningen surf testade segel de kallar 95% race eller freerace pro eller nåt sånt. Nya RS Slalom, nya GTX, North RAM etc ställdes mot mer klassiska freeracesegel som NP V8 och ett par till. De ställdes också mot förra årets RS Racing som referens. Vet inte om det är den testen du syftar på? Nu är ju inte jag professor i tyska så jag kan ha fattat det lite fel, men de gav nya RS Slalom MKIII fick kanonomdöme gentemot “gamla” RS Racing, men som sagt är ingen hejare på tyska så jag kan ha missuppfattat det hela…

• filipl

Medlem
    22 januari, 2009 vid 14:04

@mahi 526791 wrote:

Björn & Filip,

Senaste numret av tidningen surf testade segel de kallar 95% race eller freerace pro eller nåt sånt. Nya RS Slalom, nya GTX, North RAM etc ställdes mot mer klassiska freeracesegel som NP V8 och ett par till. De ställdes också mot förra årets RS Racing som referens. Vet inte om det är den testen du syftar på? Nu är ju inte jag professor i tyska så jag kan ha fattat det lite fel, men de gav nya RS Slalom MKIII fick kanonomdöme gentemot “gamla” RS Racing, men som sagt är ingen hejare på tyska så jag kan ha missuppfattat det hela…

Hej,

det som jag såg var för ett antal nummer sen.

Filip

• lbj

Medlem
    22 januari, 2009 vid 18:46
    Hankloose;525819 wrote:

Henke sjunger gärna en sång till alla som köper något i kartong
    http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=111358

• hankloose

Medlem
    22 januari, 2009 vid 19:17

@lbj 526890 wrote:

Henke sjunger gärna en sång till alla som köper något i kartong
    http://anytime.tv4.se/webtv/?progId=111358

Windsurfingens genom tiderna största skald Lasse B. Va vore vi utan dig?
    Tack för en fantastiskt julkalender!!!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing RS slalom eller klivet till RS racing ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.