Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › RS5 flyger lågt…
-
RS5 flyger lågt…
Publicerad av adde på 18 april, 2005 vid 07:43/adde
johanc svarade 19 år, 7 månader sedan 14 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Jag hade nog också sprungit efter en rigg för en sissådär 20.000….
/adde
-
Ja, men tror du att det hade hjälpt när det var långt ute över vatten? Kanske är läge att ta bil eller liknande och skynda bort till andra sidan av bukten för att möta upp seglet.
-
hehe duktigt pinsamt. kommer ihåg när jag lämnade min rigg obevakad i 5 sec, skulle ta ut brädan ur bilen på skummeslövstrand i 4.7-4.2 väder zapp riggen flög rätt upp på en liten plåtskylt och satte en fin reva i seglet började liksom i fel ordning med prylarna nu e det bräda först som gäller
-
För en 10år sen så var det en kille som riggade på Skaris/Uppsala, blåste syd så vinden svepte fram över riggytan med en bilparkering precis bakom. Vi sa åt killen att han måste låsa fast riggen på brädan så den inte flyger iväg, äääääää det behövs inte blev svaret och när killen stod där och skulle krångla på sig dräkten kommer det en pungrökare och kastar in riggen i en spritt ny stor och tung Merca herre jävlar vilket liv det blev på parkeringen. Takstolpe,tak,huv,grill och framskärm paj, men riggen klarade sig någelunda. Den killen kom aldrig och surfade där mer, och försäkringen tog hand om resten….
-
lämnade min vågbräda på gräset hemma,den blåste upp 5 m i luften och satte sig i gräset när den landade!!!! blåste runt 25 msek.
-
Samma hände med min Tiga GUN någon gång i början av 90-talet, den landade på nosen! Det gick att laga men den ville aldrig riktigt sluta spricka…
/Niclas – som även lyckats göra corn flakes av innehållet i en Tiga Slalom
-
Det GÅR att lägga en rigg på marken så den ligger kvar trots att det blåser, har själv testat på Arinaga i 20-25 m/s, men det är svårt. Har man möjlighet är det alltid bättre att haka i den i brädan, Klaus på Club Mistral beordrade oss att begrava grejorna under stora stenar när vi gick ifrån dem.
-
Lägg toppen mot vinden och lägg ett gäng skopor sand eller liknande över segeltoppen så far den inte iväg.
Logga in för att svara.