Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › RS:Racing evoII
-
Ja det ska bli kul att se de snabbare gubbsen få pressa Nya NP evo2.. Testerna verkar lovande men det verkar lite märkligt med lite nedhalstryck, superlätt camberrotation samtidigt som det fortfarande är stabilt och har bra drag..
-
Verkar lite konstigt att de bedömer seglet så mycket på camber rotationen.. Cambertrycket måste man känna på när seglet är uppriggat och då justera perfekt, det måste vara i princip omöjligt att alla segel får rätt lattspänning från fabrik, finns felmarginal på alla komponenter i produktionen..
-
@dr Masse 533221 wrote:
En inte så lite humoristisk version från Google translate:
Hur kan jag vara säker på att dessa juveler är utan förutfattade meningar: lyckliga testare i Transeuropeiska Jai är!
F986, F283 och testbunt 31 Järn 6,2 Evo 2 Serie: F986 på 430 X9 2008, F283 på 4,00 X9 Wave 2009 och iron31 på 4,00 X9 Wave 2007 + Xtender34.
Från min sida, j’étarque en 434 som rekommenderas, kräkas seglar väl och inte som panelen bröt med 430 x9 2008.
Bra på bordet, men Gros Gros problem rotation kammar för mig, både i 430 x9 på 4,00 Wave.När jiibe de hinder som grundar sig på den bakre kant försöker flytta cam på nya please … 6 jiibes och hop, Pete latte!
Pryde Tack för att gas anläggningen i camber som visar sig vara den sämsta skiten någonsin tänkt som varumärke.
Efter nästa vindpust eller rotation Transgay film för analys av kammar, väntar på att läsas F986 och F283 …
PS: Ett stort självstudien på utvinning, avlägsnande och reparation av battens pågår igen TransGay tack!
Stort tack DR Masse!
Men är det verkligen inte någon som har ett fruntimmer som kan översätta riktigt,för vi män kan ju tydligen inte det!
-
@Speedjanne 533236 wrote:
Stort tack DR Masse!
Men är det verkligen inte någon som har ett fruntimmer som kan översätta riktigt,för vi män kan ju tydligen inte det!
Tina, min hustru, gjorde följande sammanfattning av artikeln:
Evo2 är inte riktigt lika bra som en begagnad Rs6:a eller RS Racing från -07, testarna tycker även att den billigare X6 masten är att föredra. Med X6:an blir det bättre fart och gipparna fungerar mycket bättre. Vissa av testarna tyckte även att Evo2 passar bättre med äldre begangnade fenor, om man nu envisas med att köpa Evo2. Däremot rekommenderade alla testarna en paus från vindsurfingen på en mysig semesterort utan vind, att vila sig i form alltså.
Jag trodde visserligen inte att hon kunde franska, men hon översatte rask och med stor övertygelse… ja ja… får väl köpa en RS6:a istället då…
-
@Rasmus_W 533377 wrote:
Han är väl inte riktigt nöjd med hur camberarna roterar.
Och utan att kunna ett ord franska så anar jag också ett litet missnöje att en latta knäcktes…..
-
På ett lite seriösare plan är det minst sagt fascinerande. En fransman riggar sitt nya Evo II och får inte ihop det. Det går illa, en latta går av.
Och med nätet lär nu en stor del av speedgubbsen runtom i världen höra att “lattorna i RSR Evo II går av”. Ingen vet hur han riggade seglet, vem han är eller vad som egentligen hänt. Men spekulationer blir det. Och roliga översättningar!
Det upphör aldrig att fascinera, det här med internet…
-
Kevin på Neil Pryde forumet har svarat så nu har SpeedJanne hällt upp en grogg och återfått sin normala puls……
-
MickeÖ;534098 wrote:
Det var nog några av de ljuvligaste slalombilder jag sett överhuvudtaget. Var är detta?
Edit: Hittade själv.
http://www.ouanosurf.com/english/surfcamp.php
http://maps.google.com/maps?sourceid=navclient&rlz=1T4ACAW_enSE302SE302&q=new+caledonia+map&um=1&ie=UTF-8&split=0&ei=0xW1SezhIcPP-AaL9tT9Ag&sa=X&oi=geocode_result&resnum=1&ct=titleDit skulle jag kunna tänka mig att åka…
-
MrPop;534099 wrote:Jag har hört att en massa lattor gått sönder…
Skojigt, en snubbe skriver att han bryter en latta och vips blir det en trend. Samma lattor som förra året och vad jag vet så fanns det inget problem då… se vidare forumet på neilprydemaui.com
-
Han skrev väl tom att det fanns risk att bryta latta om man var oförsiktig på land?? 😀
Logga in för att svara.