Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rullsand
-
Får hoppas den försvinner fort så man kan komma ut lite
-
Ser ut att komma lite vind måndag kväll- tisdag fm. Ska försöka komma loss, var länge sen man såg nåna vågor som var högre än ankelhögt
-
Jag siktar på att köra morgon/fm imorgon om prognosen håller. Räknar med att vara där lite före 8
-
Blev en kvällssession för min del med ökande vind och vågstorlek. Kan nog bli bra imorgon fm!
-
2018-06-05 kl 08:00
Station: Eggegrund
Vindriktning: Nordväst
Vindhastighet: 14 m/s
Byvindhastighet: 17 m/s
Lufttemperatur: 8.4 °C -
Var på vattnet strax innan 8. Kört 2timmar 4.7 och 5.3 avtagande vind. Betydligt mindre vind än eggegrund och prognos. Upp till 2 m vågor med skaplig vinkel tidvis, vred fram å tillbaka en hel del. Upp mot en meter lägre vatten än normalt så extra mycket sten framme i östra delen. Men fantastiskt kul iallafall! Även om det var kallt om händerna i början, var tog värmen vägen? 7! Grader
- Detta svar ändrades 6 år, 5 månader sedan av bjorn-daniels.
-
Kan bli lite vind i Rullsand imorgon bitti/fm. Siktar ev på att köra dit.
-
Kör ev Rullsand onsdag em. Ser ut att bli bra med vind men även en hel del regn.
-
Byigt, regnigt och onshore, man blir ju lite sugen 🙂
Får kanske möjlighet att åka… -
Ja visst är det underbart, bättre än Maui.😂Ser lovande ut i em så jag siktar på att vara där vid 14-15. Torsdagen ser ut att kunna ge lite mer vinkel men kommer inte loss då.
Byigt, regnigt och onshore, man blir ju lite sugen
Får kanske möjlighet att åka…
-
Där var en bom efter ”myntbommen” som var låst med hänglås men det ser ut att blåsa fint och det är inte så mycket regn så jag traskade bort till stranden.
-
Rullsand var ett toppenställe! Jämn och fin vind som iofs kunde haft lite bättre vinkel. Långt och hyfsat jämnt mellan vågorna, bra om man som jag inte kört mycket vågor.
Till övriga Maui-kvaliteter kan läggas 7 grader i luften (aningens varmare i vattnet) 😀
Lätt värt 1,5 h körning från Sthlm (särskilt om alternativet är att sitta på kontoret)!
Logga in för att svara.