Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rullsand
-
För de som inte kom till Rullsand så kommer här en liten filmsnutt. Bra drag i 4.7an och skaplig vinkel för att vara Rullsand men vågorna ville inte riktigt men helt ok. 2 av 3 får man vara nöjd med.
-
Läcker film! Skön bail-out i mitten och glassig duck gybe 🤙
-
Shit det där såg grymt ut Björn!
Såg du kör Dakine Mittens redan… själv kör jag ett tag till utan.Satan va nära stenarna du var också! 😮
Verkar inte helt oriskabelt att segla där. -
Jo, det blev handskar iofs uppklippta i handflatorna men ändå. Kombinationen noll underhudsfett och dålig blodcirkulation är ingen hit.
Det brukar vara rätt lugnt men det var ovanligt högt vatten och den stenen brukar synas tydligt, men missade den totalt. rena turen att jag inte brakade in i den. Men det händer att man smäller i sten, det finns vissa områden där det är mycket sten som jag brukar ha lite svårt att hålla mig från.
-
Bara av nyfikenhet, funkar Rullsand idag? Det ska väl kunna bli fint på ostligt? Eggegrund säger 13 m/s.
-
Bara av nyfikenhet, funkar Rullsand idag? Det ska väl kunna bli fint på ostligt? Eggegrund säger 13 m/s.
Jag har kört på nästan rak ost, vågorna kom in men ingen vind där inne och väldigt byigt i brytet. Men vinklen var fantastiskt.
-
Kan nog funka till och från de närmsta dagarna men ingen solid prognos tis-onsfag, men torsdag ser skapligt ut just nu. Håller det får det bli en vända.
-
Ja, torsdan sket sig så nu hoppas vi på söndag-måndag som ser lovande ut
-
Ok – har aldrig varit där. Men sugen att testa. Är prognosen För imorgon söndag värt resan från Solna?
-
Ok – har aldrig varit där. Men sugen att testa. Är prognosen För imorgon söndag värt resan från Solna?
Prognosen tycker jag ser bra ut, nv så det blir lite vinkel inte rak onshore, vågorna blir ju lite mindre iofs. Kommer vridet som det ska siktar jag på att vara där ca 12. Sen gäller det ju att prognosen stämmer. Blir det för mkt väst blir det byigt och platt.
-
Får revidera, kom en ny prognos vid 8. Vridet kommer inte förrän 12. Och överlag lite mindre vind på em. Får se hur jag gör. Ska bli vind på Siljan med så kanske blir plattvatten på hemmaplan.
-
Vinden verkar ha kommit så jag satsar på att vinden vrider upp lite som de sagt. Kan vara sista chansen för i år
-
Någon som funderar på Rullsand imorgon ons eller på torsdag?
/K
-
Kommer inte ifrån jobbet. Men – fredag, lördag och söndag ser ju ut att bli bra också (om inte vädergudarna ser detta inlägg och ändrar på lågtrycksbanan 🙁
Christer -
Jaha, så fort man åker bort så blir det vind I rullsand så klart. Torsdan set ju ut att kunna bli ruggit bra, om inte regnet stökar till det.
Logga in för att svara.