Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Runt Göteborg i helgen
-
Runt Göteborg i helgen
Publicerad av fredrik-ygge på 16 mars, 2007 vid 11:17Planerar soluppgångssurf imorgon, lördag. Får se om jag hinner klämma in något på söndag också. Ser ju ut som om jag skulle kunna få testa min nya 5.2:a.
Var kör ni och när?
fredrik-ygge svarade 17 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Det ser ut att vara just soluppgångssurf som gäller, men då är jag upptagen. 🙁
Blir väl en sväng till björlanda på eftermiddagen om det finns ngn vind kvar då… -
Vilken morgon: Solsken, 20 m/s.
Ensam på vattnet i Björland dock och fegkörde mest. Rätt kallt också om man skall vara ärlig. Fick i alla fall testa min nya Gun Mega XS 5.2a. Den var t.o.m. för stor stundtals.
-
Knatte
Gäst17 mars, 2007 vid 11:54@fredrik.ygge 370669 wrote:
Vilken morgon: Solsken, 20 m/s.
Ensam på vattnet i Björland dock och fegkörde mest. Rätt kallt också om man skall vara ärlig. Fick i alla fall testa min nya Gun Mega XS 5.2a. Den var t.o.m. för stor stundtals.
Var det något drag/fart i seglet?? Hade du GPS:en med ?? 😉
-
@Knatte 370674 wrote:
Var det något drag/fart i seglet?? Hade du GPS:en med ?? 😉
Fattar att du är nyfiken på seglet 😉
Nej, ingen GPS. Fick ju någon GPS-baksmälla förra året och har inte riktigt hämtat mig från den än. Känns mycket roligare utan.
Seglet kändes jättebra! Det var ordentligt choppigt dock och eftersom det blåste så mycket, jag var ensam och det var kallt körde jag som sagt väldigt fegt. Tog lite tid att trimma in också. Kändes ordentligt fort när jag fått ordning på sakerna de gånger jag vågade stå på. Exakt vad det är i knop vågar jag dock inte säga mycket om. Kommer det en sådan här vind igen när det är varmt och skönt och jag fått träna in mig på prylarna ordentligt känner jag att det nog är läge att damma av GPSn och dra till Knarrholmen. Tror det går att köra väldans mycket snabbare med detta segel än med mina Boosters. Känns så. Lite knöligare hantering med trögare camberrotation och att maststrumpan lätt fylls med vatten om man ramlar är det onekligen.
Jag är f.ö. nästan 10 kg lättare i år (ca 80 -> ca 70kg) och mycket bättre tränad. Annorlunda känsla på vattnet faktiskt. För ren toppfart är det nog en nackdel att ha blivit lättare, men i övrigt är det jätteskönt.
Logga in för att svara.