Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rushwind
-
Rushwind
Publicerad av kesse på 8 mars, 2005 vid 16:43Någon som har mailadressen till Rushwind?
Eller till någon som säljer det märket i Tyskland?
För i Svärjä finns det väll inte någon återförsäljare.surfen svarade 19 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Skidsport i Bromma har agenturen för Rushwind, men dom har valt att inte ta in dom då kvaliten och priserna inte var i samma liga. Seglen säljs mycket billigt i tyskland men det gör Gun också.
-
Hej, jag har ett Rushwind Match Race 8.5 (två cambers) från 2001 och måste säga att jag inte känner igen mig när ni säger att det är dålig kvalité. Seglet kostade 3000 nytt och detaljarbete och materialval är långt bättre än på mina Simmer segel från samma år. Dessutom är seglet lättriggat och lättrimmat. Vad som hänt med varumärket Rushwind och dess kvalité de senaste åren vet jag inte, men engelska Windsurf testade ForceR (Match Race) för något år sen och då fick det stående ovationer…
/Jonas -
jag har bara sett ett i verkligheten och det såg helt ok ut.
tror inte de är mkt sämre än gun. -
Ja frågan är om rushwind el. gun kan vara sämre än än det simmer jag köpte. Köpte ett nytt i våras och efter ett tiotal turer så släppte det i sömmarna. Hade det varit ett klädesplagg så hade det varit reklamation direkt men så verkar det inte funka på segelfronten!
/P-E -
Jo det funkar så på segelfronten också. Konsumentköplagen: “Under de första sex månaderna efter köpet är det säljarens sak att bevisa att felet inte fanns från början. Annars räknas felet som ursprungligt.”
Så alla som påstår nåt annat har fel.
-
Nej, 6 månader. Därefter har du bevisbördan. Du har alltid två års reklamationsrätt. Många föväxlar garanti med reklamationsrätt, inte alls samma sak.
-
Helt riktigt där. “Garanti” är nåt helt frivilligt från tillverkaren/återförsäljarens sida. Hur det hanteras beror oftast på deras välvilja och hur mkt goodwill som står på spel i just ditt ärende.
-
Jag har Rushwind segel samt Simmer, Arrows, Neil Pryde och tycker att de funkar bra allihoppa, men priset avgör just nu och därför vill jag ha tag på Rushwind.
Ingen som har någon länk till en firmas hemsida i Tyskland som säljer märket? Förutom Rushwind.de! De har ingen maillänk där som jag vill att det ska finnas så man kan “snacka” lite innan köpet.
-
Vilka segel ska du ha? såg en 04 rushwind på en grekisk sida som såg riktigt np inspirerat ut. Jag e lite för dålig på grekiska för att få ut ngt om egenskaperna..
rushwind match 03 kostar ju bara 1999:- på skidsport. om kvaliten e bra e det ju helt ok, om man nu vill ha cambers o sånt.
camberfri alt från 03 e simmer 07 för 3299:-, undrar om det väger upp kvalitetsskillnad. kanske om man tar in prestanda också men det verkar inte va så många som kör RW här så det blir svårt. -
Köpte ett Match 7,3 i fjol o det är superbra. Faktiskt mer nöjd med det än med mitt Arrows ti for one eller vad det heter och NP Saber eller vad det heter. Ska nu införskaffa ett Strike R på 11 kvm.
Logga in för att svara.