Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › rushwind session/gun jam???
-
rushwind session/gun jam???
Publicerad av tabi på 28 juni, 2003 vid 09:27tjo!
nå som vet om rushwind session e bra? tänkte köpa två såna idag!! e sugen på gun jam oxå, men dom va slut på unique förut, nå som vet om dom fått in några!? får inte tag på den där killen… han va väll ut och söp igår kväll!! =)
måste veta snart….!!!anonym-anvandare svarade 21 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
tjena!
testade rushwind reach häromdagen. Jag måste säja att jag kände ingen skillnad på det eller ett NP segel.
Är man inte materialproffs (eller tror man är det) så tror jag itne rushwind är nått dåligt.skidsport referar ju till deras Synergy som ett av dom bästa seglena dom testat om jag inte minns fel.
Gun kan jag inte heller se några fel på. sp valet däremellan är nog en bagatell. Kanske slumopen som avgör. tillexempel vilka som finns hos sin shop.
När får vi se dom på haga då tabi?
-
Har för mig att NP köpte GUN för att GUN blev för stora
i Tyskland.
Lite som Microsoft.
Gun har ju fått bra i tester, men räkna inte med bästa
andrahandsvärdet, men 2000kr billigare ändå
,så mindre pengar går man ju mist om. -
Just det för sådär en 6 år sedan var ju
Rushwind bland de dyraste seglen tror jag, riktig status.
Rushwind har faktiskt designat segel åt Gaastra,
tror dom är från Oregon, the Gorge så säkert
bra bumpNjump, freestylesegel. -
Vill du ha riktiga budgetsegel ska du köpa Rushwind, de sys av gamla överblivna material i en viss fabrik…
GUN däremot har ett bra team och en riktig R&D avdelning så det enda som håller ner priset på dessa är att de kör direkt till kund utan mellanhänder, de få importörer som finns har riktigt taskiga marginaler. Så mitt tips om du vill ha riktiga segel till bra pris: köp GUN.
-
JO GUN har ju ett ganska bra speed team,
men även Andy Laufer,
tom Josh Angulo seglade ju på dem för ett tag sedan
och hade ju otoliga pwa placeringar då också. -
Spelar det egentligen någon roll vilket material dom tillverkas i. Det är ju samma material som andra segel tillverkas av. om det är överblivet material menar jag.
Sen undrar jag om det där stämmer? vart har du fåt tag på den faktan?Jag tycker att rushwind kändes minst lika ”riktigt” som nått annat.
Sen att det kasne klingar illa för dej är väl en annan sak. Man bör veta, som en anonym användare sa här över, att rushwind var märkesledande för ett par år sen.Jag kommer nog köpa rushwind senare i år. fast jag sneglar ju fortfarande på gun också.
mens er det mer som en tillfällighet vilket man väljer.Jag skulle välja det som finns hos min vanliga shop.
-
Hur billiga segel egentligen är beror nog mest
på importören,
ART importerades ju av Landskrona surf för något år
sedan, och dom är ju mkt bra med erkänd prestanda och
kvalite. OCh billiga var dom i sverige.
Men tror ART köptes upp av Mistral eller nåt,
är det inte designern från ART som arbetar på NeilPryde nu?Och föresten så skiter ju jag i om det är restprylar
från andra segeltillverkare som Rushwind tillverkas av,
många segel sys ju i samma fabrik, och får
man samma kvalite till billigare pris så tackar man
ju bara och tar emot.Själv har jag sett många seglare med Rushwind på
vattnet och märker inte alls någon skillnad
seglingsmässigt på olika seglare. -
Jag ska testa och byta mast till mina rushwind kanske hjälper det. Idag kör jag med rushwinds budgetmast vilket inte funkar så bra, seglet tvistar inte ut!
-
Tror inte det beror på masten, du måste nog
dra mer i nedhalet så att seglet blir löst i akterliket.
//soulsurfer -
det soulsurfer säjer låter vettigt.
rätt riggning är ju det första som ska till.Vilken av deras master är det du har?
jag körde ett reach med deras c30 och det tycker jag funkade skitbra.
jag tror att ett ärtt riggat segel med det egna märkets mast funkar bäst. -
styret, du får se mina nya rushwind session nån gång under sommarn…! troligtvis i augusti!! =)
det blev en session 6.6 och en 5.6…. har inte provat dom än tyvärr…. ett utlåtande kommer senare! men jag provade rigga upp 6.6an iaf! ett jävla nedhal måste jag dra märkte jag…! fy fan va jag slet, då gick tampen av! =( men jag hann leka lite innan iaf, kändes mycket skönt, trots att bommen gärna kunde varit några stackars cm längre! fick inte riktigt till det uthal jag ville tyvärr! men det löser sig nog, det gick att spänna hyfsat, men jag tänkte kolla om det blev bättre om jag drog mer nedhal så kanske mitt uthalsproblem löste sig oxå, men då gick, som sagt, tampen av!! ny är införskaffad, nu ska det provas!!!!!! -
fan vad chill!
det verkar int bättre än att jag blir neilprydesnobb måste jag erkänna.
Men då är det begagnade grjer till bra priser såklart…så det är inte så farligt.
Droppa ett mess när du är på G.
-
Jag drar ner seglet så att det blir löst men jag tycker inte att det funkar så bra ändå.
Logga in för att svara.