Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Ryan air + baggagekostnad + kite
-
Ryan air + baggagekostnad + kite
Publicerad av drjakoby på 6 november, 2007 vid 20:11någon som vet vad det kostar att ta med brädor med ryan air. Vi e ett gäng som funderar på att köra 3 brädor i en tung väska. Någon som vet vad det kan kosta. Står inga direkta priser om sådant på deras hemsida. De är ju annars ganska tuffa med just baggaget. Tacksam för alla slags baggagetips vad gäller kitesurfing.
Jakob
mr_skans svarade 17 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Kolla med Rusiak och Arild. De ska iväg med surfbrädor och jag har för mig att det blev rätt billigt för dom.
-
drjakoby;427020 wrote:någon som vet vad det kostar att ta med brädor med ryan air. Vi e ett gäng som funderar på att köra 3 brädor i en tung väska. Någon som vet vad det kan kosta. Står inga direkta priser om sådant på deras hemsida. De är ju annars ganska tuffa med just baggaget. Tacksam för alla slags baggagetips vad gäller kitesurfing.
Jakob
har bokat (sticker i mon 🙂 ) Portugal. Betalar 750 t.o.r med brädor o en väska för incheckning. Prova att gå genom ngra bokningssteg så ser du..
//alex
-
@drjakoby 427020 wrote:
någon som vet vad det kostar att ta med brädor med ryan air. Vi e ett gäng som funderar på att köra 3 brädor i en tung väska. Någon som vet vad det kan kosta. Står inga direkta priser om sådant på deras hemsida. De är ju annars ganska tuffa med just baggaget. Tacksam för alla slags baggagetips vad gäller kitesurfing.
Jakob
ljug och slipp betala. Packa i kiteväskan och om de frågar varför bagaget är så avlångt svara att de e för väskan e beskaffad så. De gjorde vi och fick sne blick och frågan om vi försöker mygla med golfklubbor innan de vinkade vidare oss. Annars tar de lika mycket för en bräda över 1 meter som för en oldschool vindsurfbräda på 4 vilket är cirka 800 har jag för mej men kan mycket väl ha fel. Kan dessutom vara priset per väg, så det är straffigt.
-
Som sagt bara prova köra igenom bokningen, där finns en checkbox för om du har sportgrejor med dig åsså ger de några exempel som inte går att missförstå även om man vill. Tror oxå det var 800 per resväg. Dessutom tar de extra för varje bagage du har med dig så priset blir inte så lite som man kan tro i början.
nic
-
Hittade lite gamla bilder från min resa till Tarifa för 2 år sedan och den här köpte dom 😉
-
Bra packat! Man skall resa light! Fick du tom in brädan i ryggsäcken?
-
Helt sjukt packat! Creds och Aloha för att du tagit kitesurfingspackning till en ny nivå. TYckte jag pacakde grymt i somras, men jag får dra hem och tvätta förhuden eller nåt istället…
-
Här är lite tabellerad info
-
jäkligt bra info och jag är mäkta imponerad av packningen på bilderna. Även brädan i väskan!!
Funderar på att köpa en stor kiteväska och dra ner alla 3 brädorna i den och ha drakarna i vanliga baggaget. Borde väl funka. Då blir det ju bara ett extrabaggage. Våtdräkten får man väl ha på sig eller nåt.. om man nu behöver den. -
Det har nämnts många gånger förr men Stadium har ett resegolffodral som är 135 cm långt och rymmer två twintips, 3 kites, pump, bommar och sele. Dessutom har den hjul. Bra skit.
-
Japp, brädan gick ner osså. Har dock med mig två längre bädor imorgon och tre kites 8,10 o 13 med två bommar i följande avsnörpade snowboardbag. Vikt ca;17kg
Kap Verde here we come.
GCK goes Cabo / Tobas -
Måste vara en kille med aktning som kan köra foils och packa så där smått 😉
Ha det för jäkligt där nere. Själv så åker man till Andermatt om 9 dagar…
Logga in för att svara.