Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ryggproblem fran kite? radd!

• ryggproblem fran kite? radd!

Publicerad av anonym-anvandare på 21 mars, 2003 vid 22:19

ar det bara jag som for ont i ryggen som f-n efter en dags akande med full power?
    sa ont att jag blir radd. och funderar po att sluta. det sager ju sig sjalv egentligen, hundra kilo tryck i ryggen kan inte vara bra.
    ska prova med sittsele istallet men det komprimerar ryggraden istallet vilket ju inte loter battre.
    ar det ett alternativ att dumpa sele? orkar man det? blir man en fara for andra? aven om man har leash kan man ju oka med ett tag innan draken krashar och do kanske man aker in i nogon annan.

nogon som har nogon info om lakarutlotande eller liknande? nogon info om ryggskador/slitningar och kite?

det gor extra ont nar jag hoppar men et kan ju bero po min ganska doliga teknik.
    men horde o andra sidan om nogon kille po hawaii som brot ryggen och blev forlamad(midjesele). loter inte kul.

hjalp! vill verkligen inte behova sluta!

hampe_ svarade 21 år, 7 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    21 mars, 2003 vid 22:31

tjena jag har kitat jarnet i 3.5 ar, forsta 1.5 aren med sittsele, da hade jag lite ont ibland men det var mkt sallan. nu kor jag bara med midjesele och har aldrig problem, var har du ont? ar du valtranad? kita mer brukar hjalpa, skaffa en ordentlig sele.

/huggolito

• hengo

Medlem
    21 mars, 2003 vid 23:00

Själv så gick min ryggverk över när jag började kita! de ni! wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    22 mars, 2003 vid 09:15

Prova olika selar. Det skiljer mer än man kan tro, även mellan midjeselar! Styrketräna mage rygg borde hjälpa.

• hampe_

Medlem
    22 mars, 2003 vid 09:27

Hepp,
    Jag fick ont i början för att jag spännde selet för löst.
    Nu spänner jag åt riktigt hårt och sen brukar det töja sig några centimeter när kiten börjar dra. Jag kör med Small och väger ca 75kg.

Hälsningar

Hampus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing ryggproblem fran kite? radd!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.