Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Rykte om Simmer??
-
Rykte om Simmer??
Posted by anonym-anvandare on 25 augusti, 2000 at 18:45Har hört att Simmer ska lägga ner eller dra ner på sin verksamhet, är detta sant??? Har hört att de är typ bankrutt…Jaja, undra vilket som blir Sveriges största segelmärke då?
linsurfer replied 24 years, 4 months ago 6 Members · 21 Replies -
21 Replies
-
Jag vet exakt vad som kommer hända men kan tyvärr inte berätta.
Det är upp till SP att svara på frågor om Simmer. -
…men jag tänker absolut inte berätta heller. Faan det är Simmer vi snackar om så skriv vad du vet. Dessutom, jag är förbannad på både Simmer och SP.(Har faktiskt köpt ett kass Simmer segel just hos SP.) Så berätta allt!!!
En konf är till för just lösa rykten gärna kombinerat med skitsack!!! -
Fan vad SP kommer att gå dåligt nu när Pryde byter designer och Simmer läggs ner( vad jag har förstått)….men det var väl väntat så dåligt simmer säljer utomlands…bara vi dumma svenskar som köper det
-
jag har hört rykten om att neil pryde köper upp simmer?? men vet inte om det är sant..
-
Vadå för segel? Jag köpte ett zero-5 i år och är väldigt nöjd med det.
-
Personligen tycker jag att Simmer är ett bra märke.
-
konstigt att de inte säljer nåt nästan utomlands…race-seglen är ju en katastrof rent utsagt, wave och freestyle seglen är helt ok, men inte de bästa som finns att uppbringa kanske
-
Hmmm, det lilla jag hört är att Simmer kommer att sys i Prydes fabriker. Sen talas det om att Halmstadsligans avtal med Simmer är på väg ut och kommer att tas över av Neil Pryde som helt enkelt pröjsar mer. Så som jag har förstått det så kan det således bli så att Simmer blir ett “andra märke” hos NP (för att ersätta förlusten av Arrows) och inte kommer ha någon särskild koppling till Sverige längre… Tomas Persson lär väl fortsätta designa, dock? Men de som vet mer kan väl skriva det här? Håller med om att en konf är till för lite snabba rykten å så…
Surfa På!
-
Vad jag hört så går Tomas Persons och c/o kontrakt med rätt till namnet Simmer ut och NP har köpt namnet. Vilket vore sorgligt för det är ju inte bra för oss om ytterligare ett märke på sikt försvinner. Visst voodo kan tjata om sina North
men om man kollar så förvinner eller blir uppköpta segel och brädfabrikanterna en och en. Vad är det som hindrar att inte North också blir uppköpta.
Inte bra för prisbilden. -
Dom sys redan på Pryde fabriken, och seglen kommer att gå upp i pris tills nästa år. Så att prisbilden mer kommer att likna Prydes.
Tyvärr så är detta inga rykten utan detta infomerades det om på mässan i Tyskland. -
North tillhör redan Mistral liksom ART ARROWS F2 Fanatic.
-
Enligt Surf nr 9, -99 så tillhör ART Msirat gmbh. Vore ju konstigt annars eftersom de legat under Fanatic.
-
Hur vet detta? Har du testat hela simmerlinjen och jämfört med andra märken??
Log in to reply.