Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ryktet går…

• Knatte

Gäst
    30 maj, 2007 vid 05:46

Snabbt Jobbat !!:tongue:

• klang

Medlem
    30 maj, 2007 vid 07:07

@faster 386896 wrote:

Tack för alla grattulationer. Det var inget plattvatten idag, korta 20 cm chopp som känns under brädan i dessa farter. Både Pugge och jag hade några rejäla kastfall idag, lyckades med att kavla ner hängselen till halva låret idag i ett rejält kastfall.

Shit Robban, du är ju helgrym, snacka om ”all-in”. När kan man anmäla sig till en Robban Clinic för ”speed-chopping” 🙂

/Klang

• fredrik-ygge

Medlem
    30 maj, 2007 vid 07:10

Sanslöst att läsa hur hårt ni satsar. Bara att inse att även om jag hade haft talang för speedande rent seglingsmässigt så är jag uppenbart alldeles för försiktig för att nå de högre farterna.

• imported_mickeo

Medlem
    30 maj, 2007 vid 07:11

Grattis Robban grymt kört.
    Mvh
    MickeÖ

• mgs

Medlem
    30 maj, 2007 vid 09:50

Stort grattis

• hellboy

Medlem
    30 maj, 2007 vid 10:13

STORT grattis till det kanonfina resultatet Robban! Gryymt imponerande!

Räkna med frågor om trimtips nästa gång vi träffas! 😉

• tobhed

Medlem
    31 maj, 2007 vid 09:22

Bara att instämma i vad övriga har sagt – snyggt kört helt enkelt.
    Själv har man ju få ta det lugnt sedan kastfallet på Öland – ett stort blåmärke som täckte halva ryggen (masten?) samt forsatta problem att vrida huvudet fullt åt vänster är mina bästa minnen från Haga…

• klang

Medlem
    31 maj, 2007 vid 11:48

@tobhed 387297 wrote:

Bara att instämma i vad övriga har sagt – snyggt kört helt enkelt.
    Själv har man ju få ta det lugnt sedan kastfallet på Öland – ett stort blåmärke som täckte halva ryggen (masten?) samt forsatta problem att vrida huvudet fullt åt vänster är mina bästa minnen från Haga…

Shit Tobbe, det sa du inget om tidigare idag, inte kul alls. Kommer du köra i helgen ändå?

/Klang

• tobhed

Medlem
    31 maj, 2007 vid 14:10

Klart jag ska, hoppas på nytt kastfall så att nacken fixar sig…

• Knatte

Gäst
    31 maj, 2007 vid 15:21

@tobhed 387376 wrote:

Klart jag ska, hoppas på nytt kastfall så att nacken fixar sig…

Var försiktig med nacken bara… ömtåliga saker som tusan. ”vet vad jag talar om i nackväg/smärtor..”

• rasmus_w

Medlem
    31 maj, 2007 vid 15:43

@Knatte 387400 wrote:

Var försiktig med nacken bara… ömtåliga saker som tusan. ”vet vad jag talar om i nackväg/smärtor..”

Nåja. Inte ömtålig, men minsta lilla skada är ett rejält problem…

• Knatte

Gäst
    31 maj, 2007 vid 18:28

@Rasmus_W 387406 wrote:

Nåja. Inte ömtålig, men minsta lilla skada är ett rejält problem…

Man han har ju skadat nacken en gång innan, för länge sedan (om jag mins rätt) + att han har ont igen. Då hade jag varit försiktigt som tusan.
    Min nacke har ju hållit mig på land i snart två år nu 😡

• rasmus_w

Medlem
    31 maj, 2007 vid 19:34

@Knatte 387446 wrote:

Man han har ju skadat nacken en gång innan, för länge sedan (om jag mins rätt) + att han har ont igen. Då hade jag varit försiktigt som tusan.

Jodå, jag resonerar enligt nåt liknande vad gäller ryggen. Den fick sig en rejäl kyss i tonåren och sen dess har jag varit rätt mån om att relativt ofta utsätta den för tung träning så det inte händer fler incidenter. Nu har jag i stället problem med att ryggen är för stark i proportion till magen.

Vad gäller nacken så var jag rätt galen i trampett på gymnasiet och landade på huvet 2-3 gånger med resultatet att nacken böjdes i olika riktningar tills jag hörde knastrande ljud från den. Vid ett tillfälle fick jag stickig, domnad känsel i bakhuvudet i ett halvår efteråt, men som sagt, jag belastade nacken med hela kroppstyngden och den höll, alltså tål den rätt mycket. Lärdom två är som sagt att även en minimal skada tar lång tid att läka och kan vara läskig.

• tobhed

Medlem
    31 maj, 2007 vid 19:35
    Knatte;387446 wrote:

Helt rätt Knatte, skadade nacken i början av 90-talet vilket till slut fick mig att sluta surfa helt och hållet. Klart är ju att min nacke inte tål hur många smällar som helst och därför brukar jag välja förhållanden med lite omsorg i alla fall. På Haga var det tävling och inte så mycket att be för, om jag kommer tillbaka till Haga nästa år för att tävla är dock inte lika säkert nu när jag vet hur det kan bli där…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Ryktet går…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.