Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen S… & Judo-Freddans buss bilder

• patrikol

Medlem
    21 januari, 2005 vid 11:48

Nice! smile.gif

• tabi

Medlem
    21 januari, 2005 vid 12:12

Fresh! Sover du på längden eller är det tillräckligt med plats för att sova på bredden?
    Anledningen att jag frågar är att det där skivan som ska sättas fast med gångjärn verkar lite klen om man ska sova 3 st på längden med all vikt på mitten av den skivan… Eller?
    Det kanske är bara som det ser ut…
    Vad har du bakom där då? Får man en bild på “köket” oxå?

Själv ska man nog premiärsova bussen med nya inredningen inatt, det blir sjyst! Hoppas man inte blir ensam efter festen bara… wink.gif

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 12:18

Så vandrar vi framåt i farkosten och mellan sängen och köket har jag gjort ett skåp i 4mm plywood (tyvärr inte betsat än på den sida som syns). Skåpet har tre utrymmen, de två understa når man genom öppningarna ni ser och det högsta nås via en lucka från sidan.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 12:21

Sover på längden men är man 180 eller kortare går det bra med bredden också. Skivan är en 12mm plywood och är så pass smal så den böjer inte ut särdeles mycket. Har testat och det funkar bra.

Lägger upp fler bilder undan för undan under dagen. Måste ju jobba lite också.. grin.gif

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 12:41

Här tittar vi på köket med två gasolplattor och rinnande vatten. De blänkande ytorna är motorrumsisolering från biltema grin.gif för att inte omgivande ytor ska bli för varma + ger avtorkningsbar yta. Dränkbar pump från biltema för 99 spänn suger vatten ur en behållare på 15L som står bakom förarstolen. Funkar bra (så länge pumpen håller. 99 spänn..)

Precis som med takskåpet där bak så gillar jag inte att “köksfläktskåpet” bryter av i stil mot övrig betsad plywood så jag ska bygga ett nytt eller bara göra en ny front till det. Köksfläkt ska även monteras under skåpet för att få ut stekoset. Kommer även sätta en plexiglasskiva som tätar av mot skåpet så att oset fångas in.

Kommer att bygga ett skåp under spisen där 60L gasolkyl kommer att stå. Kompositflaskan och kylen kommer jag att bygga ett gemensamt gastätt utrymme för med ett hål i golvet där gasolen kan läcka ut.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 14:27

Köket sett framifrån.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 14:35

När jag tog bort lastskyddet och reggade om till husbil så satte jag de nya väggarna lite längre bak än vad plåten satt. Detta för att kunna luta bak ryggstöden till ett komfy läge. Bonusen blev att utrymmet ovanför förarutrymmet blev större.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 14:36

Förlängningen sett underifrån.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:08

Fotat inifrån förarutrymmet. Garderoben bakom passagerarstolen kommer att få en dörr och på den bakre ytan kommer båtvärmaren att sitta monterad. Stolen bakom garderoben ska inte vara där utan står där bara för att den inte är monterad på förarplatsen än. Alla träytor i förarutrymmet kommer att kläs med grått filttyg. Skjutdörren ska målas vit efter att jag har limmat på isolermaterial. Överallt annars har jag isolerat bakom masonitskivorna, alltså direkt mot ytterplåten.

På det vita skåpet syns solcellsregulatorn som talar om hur laddade batterierna är.

• styret

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:27

Svar till:

japp vi ska va borta längre..men då får faen du laga lite mat också..shiiit va jag längtar till sommarn…ojojoj

[/ QUOTE ]

du sak fan jobba i sommar nu när pappa styret kirrar jobb åt dej. roadtrippa får vi göra till hösten.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 15:32

Förarutrymmet. Den blåa stolarna är i princip nya och har suttit i en BMW 520. Fick paret för 1200:-. Ibland lönar det sig att leta på blocket.. Passagerarstolen står just nu bara på golvet i väntan på att jag får till ett fäste till den. Förut kunde man inte gå bak genom öppningen eftersom jag hade en soffa. Kommer att bygga en dörr för öppningen för insynens skull, för att öka stöldskyddet (yes, ska förstärka bakom med lite plåtar så att det blir svårt att ta sig in i skåpet den vägen) och för att få skåpet isolerat när det är kallt eller varmt utanför.

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 16:08

Batterierna (4st 50Ah) är placerade framför höger hjulhus bak eftersom det ändå blir ett “dött område” vad gäller förvaring av segel. De kommer förutom av solcellen att laddas av generatorn via ett relä som känner av att bilbatteriet är laddat innan det börjar ladda fritidsbatterierna. Det som drar mest ström nu verkar vara belysningen. Annat blir det väl när jag slänger in 14-tumsteven men jag kanske skippar det och kör enbart med DVD-filmer i laptopen istället.

• feg

Medlem
    21 januari, 2005 vid 17:08

Ser mycket väl genomtänkt ut, med riktigt kök och allt. Snyggt!

Nu måste brorsan och jag komma vidare från grundjobbet i bussen och börja med stomme till säng, soffa köksskåp och isolering, beklädnad av väggar och tak. Puh… snart är sesången igång igen och bussen ska vara klar.

/feg

• judo-freddan

Medlem
    21 januari, 2005 vid 17:40

Jo, grundstrukturen är ju lagt men det är lite meck kvar med det sista och allt har ju en tendens att dra ut på tiden. Som sagt, säsongen närmar sig..

• ove226

Medlem
    21 januari, 2005 vid 18:08

haha jaja va faen..
    pappa styret är så snäll men jag kan inte jobba hela sommarn tänkte jobba våren o lite av sommarn sen närr brisen skiter sej..eller nee..senare..så åker jag hemåt..sen kanske jag återvänder..inte vet jag..

Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen S… & Judo-Freddans buss bilder

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.