• Publicerad av gurra1978 på 4 december, 2006 vid 00:08

Vad tror ni om denna idé då? Göra en P-skiva för oss vindsurfare att lägga i framrutan på bilen. Hur ofta går man inte fram till en annan vindsurfare och frågar vad de kör med där ute eller vad han/hon ska rigga. Alltid samma snack. Personligen brukar jag välja rätt segelstorlek men vissa dagar är det klurigt och det kan även vara svårt att välja beroende på stället man är på. Ta tex Läjet, där det ofta läar bakom hamnen och man inte kan mäta vinden ordentligt. Man ser folk där ute med bra tryck men vet inte riktigt om det är 4,2 eller kanske 4,7. Då skulle väl denna lilla smarta S (som i segel, surf whatever) vara bra :smile:, bara att spana i de andras bilar/bussar. Gäller väl främst i vågförhållanden kanske.

Tyckte det var så smart att jag inte kunde somna så jag var tvungen att photoshopa lite och lätt mitt hjärta.

Nu måste jag nog gå och lägga mig igen. Ska ju surfa imorgon.

oaxen svarade 18 år, 1 månad sedan 12 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • danneman

Medlem
    4 december, 2006 vid 00:15

haha fy fan gurra grymm ide!

• adde

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:02

Jag funderade på att helt enkelt lägga segelbagen så man kan läsa storleken genom fönsterrutan.

• donpedro

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:18

Vore ju bra om man angav vikt på sig själv oxå. Kan väl kanske stå längs ner på skivan. Blir ju lite tungt om man riggar samma som en väldigt tung seglare.

• canoya

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:34

Den ambitiöse har också en karta med färgbilder över sina segel så att man ser vilket segel man ska kolla efter på vattnet!

• pederboy

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:41

Goo idé, nu slipper vi snacka med varandra.

• stickan

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:45

Varför inte ha tre snurrskivor ovanpå varandra som visar vikt, segel och brädstorlek!

• canoya

Medlem
    4 december, 2006 vid 07:54

@Pederboy 352406 wrote:

Goo idé, nu slipper vi snacka med varandra.

Där jag kör oftast händer det i alla fall ibland att alla redan är på vattnet när man kommer.

• ola_p

Medlem
    4 december, 2006 vid 08:05

Jag slänger ibland upp segelpåsen i vindrutan när jag seglar åsa, oftast av anledningen att någon bett mig göra det per telefon…

• pederboy

Medlem
    4 december, 2006 vid 08:25

Tycker som Ola, segel fodralet funkar finfint.

• gurra1978

Medlem
    4 december, 2006 vid 08:46
    Pederboy;352420 wrote:
    Tycker som Ola, segel fodralet funkar finfint.

Tycker jag med då. Ska börja med det också. Smart men blötare i bilen 🙂

• stewen

Medlem
    4 december, 2006 vid 11:25

Låter vettigt som tusan… det ska jag också börja göra.

• fastforward

Medlem
    4 december, 2006 vid 11:49

Riktigt bra idé Gurra – men fodralet i framrutan låter smidigare och tydligare.

• ola_p

Medlem
    4 december, 2006 vid 12:19

Kan inte nån ta på sig att alltid ha med sig en whiteboard med en tabell där alla får fylla i vikt, segel, bräda, fena, humör och skostorlek? 😀

• m-c

Medlem
    4 december, 2006 vid 12:43

Eller kylskåpsmagneter och sätta på bilen, bara att pussla ihop: Bräda,Segel,Personvikt.

/M

• oaxen

Medlem
    4 december, 2006 vid 17:12

Men hallå!

Snälla Gurra gör en snygg trippelsnurra(segel/bräda/vikt-snurra)!

Mycket bättre än en segelpåse – särskilt för mig som aldrig använder segelpåsen!

/ Patrik

ÅRETS BÄSTA IDÉ!!!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.