Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Så här ser de olika feninfästningarna ut
-
Så här ser de olika feninfästningarna ut
Publicerad av Knatte på 3 mars, 2004 vid 16:10Det är ju ständiga frågor, på hur de olika infästningar ser ut.
Hittade denna bild på Curtis hemsida. Tyckte den skapligt enkelt visade skillnadernahakuna svarade 20 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Riktigt schysst.
Men en fråga, passar Power-box och tutle-box i varandra?
-
Enkel, powerboxen har bara en skruv medan trimboxen har två. Om formen är samma får någon annan svara på.
-
Nej en power passar inte i en tuttle. Däremot funkar en tuttle i deep tuttle om man har längre skruvar.
-
är det inte så att den ena varianten e lite tjockare än den ena? dvs. man får slipa lite om ska få plats. Eller e det det som e skillnaden mellan classic och us box? och isf är kanske classic är samma som european…
-
Svar till:
Enkel, powerboxen har bara en skruv medan trimboxen har två.
[/ QUOTE ]
Jag har en Trimbox på min Tiga men den har bara en skruv. Så du måste blanda ihop med ett annat system.
-
Knatte
Gäst3 mars, 2004 vid 19:56Det är nog bara ett tankefel i texten.. Det handlar nog om att tuttleboxen har två skruvar.
-
Jag har två brädor med power box (F2 Xantos och Seatrend ATV 268) och deras fenor passar inte klockrent i varandra. Det kanske går med lite våld att få fast dem?
Har inte fått tummen ur att fixa bultar med rätt längd…/n
Logga in för att svara.