Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här ser de olika feninfästningarna ut

• Så här ser de olika feninfästningarna ut

Publicerad av Knatte på 3 mars, 2004 vid 16:10

Det är ju ständiga frågor, på hur de olika infästningar ser ut.
    Hittade denna bild på Curtis hemsida. Tyckte den skapligt enkelt visade skillnaderna smile.gif

hakuna svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • karnan

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:36

Lysande! Precis vad jag behövde. Bockar och tackar…

/Johan

• enkel

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:36

Riktigt schysst. smile.gif

Men en fråga, passar Power-box och tutle-box i varandra?

• kungdenknege

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:37

Enkel, powerboxen har bara en skruv medan trimboxen har två. Om formen är samma får någon annan svara på.

• oscar

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:43

Nej en power passar inte i en tuttle. Däremot funkar en tuttle i deep tuttle om man har längre skruvar.

• safesurfer

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:57

Är us-box och european compatibla?

• oscar

Medlem
    3 mars, 2004 vid 18:39

jepp de ska de vara.. är 99% säker.

• ola_p

Medlem
    3 mars, 2004 vid 18:47

är det inte så att den ena varianten e lite tjockare än den ena? dvs. man får slipa lite om ska få plats. Eller e det det som e skillnaden mellan classic och us box? och isf är kanske classic är samma som european… confused.gif

• levieux

Medlem
    3 mars, 2004 vid 19:26

Svar till:

Enkel, powerboxen har bara en skruv medan trimboxen har två.

[/ QUOTE ]

Jag har en Trimbox på min Tiga men den har bara en skruv. Så du måste blanda ihop med ett annat system.

• Knatte

Gäst
    3 mars, 2004 vid 19:56

Det är nog bara ett tankefel i texten.. Det handlar nog om att tuttleboxen har två skruvar. tongue.gif

• hakuna

Medlem
    4 mars, 2004 vid 15:21

Jag har två brädor med power box (F2 Xantos och Seatrend ATV 268) och deras fenor passar inte klockrent i varandra. Det kanske går med lite våld att få fast dem?
    Har inte fått tummen ur att fixa bultar med rätt längd…

/n

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här ser de olika feninfästningarna ut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.