Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › så här ser TT ut idag—Nu längtar man…
Taggad: torkelstorp
-
så här ser TT ut idag—Nu längtar man…
Publicerad av lasso på 20 december, 2009 vid 09:09Söndagen den 20:e dec>>riktigt kallt.
Sjukt sugen på att köra snart…bli VÅR NU!!
/Lasso (fortfarande har inget barn kommit, 10 dagar över tiden nu,,,,):santa:Knatte svarade 14 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Damn…det är ju en massa öppet vatten, förstår att du saknar isen så du kan gå över till TT, eller rättare sagt is-surfa:)!
-
Lasso;592814 wrote:Ja,exakt
Fan vad fint du bor falk:laugh:
-
faktum är att det är en trädkoja på 3 kvadratmeter, där jag och min fru lever ett enkelt surf-liv (lite som Rambo i First Blood), men läget är kanon JA!
-
Det är bara en sak som räknas här i världen (enligt guiden på Hearst Castle när vi var på rundvandring): Location, Location, Location!
-
Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden “tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)
Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)
Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
Lasso,:santa: -
Ja, hoppas det töar upp med sydlig kuling vind i mellandagarna så kanske man kan surfa !!
Väntar på min nya racer Exocet Warp Sl pro model 56.Lars F: du får säkert din julklapp på jul afton oxå :santa:.
Grattis i förskott o God Jul & Gott Nytt År. -
Ser ju ut att bli både milt och blåsigt typ 29-30/12. Jag kommer alla dagar det blir vind.
(underbart att ha bräddubletter nu när det är lite is!) -
Lasso;592980 wrote:Dagens TT-bild; Här är en bild från idag, 22/12, snart fryser kanske onsalafjorden “tvärsöver”? Eventuellt blir det så, innan det återigen börjar töa(julafton, plusgrader tyvärr)
Isen växer utåt, från land, med 5-15meter/dygn,som det ser ut (och sägs växa 2cm/dygn i tjocklek)
Nu har vi haft årets längsta natt – nu närmar sig speedsäsongen med raketfart.
Lasso,:santa:Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.
Inbillar mig att det är rätt “lågt” räknat.?.
-
Knatte
Gäst22 december, 2009 vid 19:22JohanOeberg;593021 wrote:Enl. en gammal gubbe som pimpelfiskar i vår lilla dypöl så fryser isen med x mm per grad och dygn. Alltså är det -10 grader ett dygn så blir isen 10 mm tjockare.Inbillar mig att det är rätt “lågt” räknat.?.
Kan säkert gälla stjärnklara nätter med lite vind i sjöar. I saltvatten/havet kan det gå lite saktare pga saltet.
Logga in för att svara.