Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här var Björkvik onsdag den 25 augusti

• Så här var Björkvik onsdag den 25 augusti

Publicerad av dude på 26 augusti, 2004 vid 14:36

Mellan klockan 12 och 18 var vinden först ONO och vred mer och mer mot OSO.

Vid igångsstället var det inte mycket vind (troligtvis för att en klippa öster om igångsstället läar) men hundra meter ut var det bra tryck i 5.8 även fast vinden gick lite upp och ner. Folk körde med mellan 6.3 och 5.3.

Själv tycker jag Björkvik bjuder på lite krabb sjö som alltid, vågorna är kanske en halvmeter men det är väldigt kort mellan vågorna och det blir lite puckelpist av det; man får ingen fart i grejerna och vill gärna ha lite mer tryck i seglet. Annars är det sandstrand och långgrunt där man går i.

Jag kan rapportera att med mitt våg-5.4 och freestylebräda tog det sju minuter att köra över fjärden till närmaste ö Lilla Husarn nästan fyra kilometer bort.

Vid fem-sextiden körde vi mer mot kumeln (som jag antar ligger på Kläcknäsgrynnan) i SSV:lig riktning från Björknäs brygga.

mexi_ svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • mexi_

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 10:17

Jag såg någon som filmade, är det någon som har några bilder/film?

• anonym-anvandare

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 10:25

Nå’n som ska till Björkvik imorgon, kan bli bra,
    SV 6-10 m/s.
    Skulle bli hyfsat med sol också.

Irie Man

• mexi_

Medlem
    27 augusti, 2004 vid 10:38

Jag kommer absolut att vara där om det blåser, har ångan uppe nu………..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Så här var Björkvik onsdag den 25 augusti

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.