Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Så jäkla tråkigt ,Fredagkvällen den 7/8
-
Så jäkla tråkigt ,Fredagkvällen den 7/8
Publicerad av tkite på 10 augusti, 2009 vid 10:36Två kiters var ute (en gul och en svart drake) väster om Falsterbohus alltså alldeles för nära måkläppen,:mad: vi har redan problem med alla fågelnissar och sälkramare, Kör för fan bara där det är tillåtet. Dock helt OK att köra mellan falsterbohus och fram till där LV4 börjar (det militära övningsområdet) på falsterbostranden. 😀
skotten svarade 15 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
TKITE;565231 wrote:Två kiters var ute (en gul och en svart drake) väster om Falsterbohus alltså alldeles för nära måkläppen,:mad: vi har redan problem med alla fågelnissar och sälkramare, Kör för fan bara där det är tillåtet. Dock helt OK att köra mellan falsterbohus och fram till där LV4 börjar (det militära övningsområdet) på falsterbostranden. 😀
Bra att någon mer såg det också.
Där körde även en blå cabrinha tror jag det var på lv4s område, alltså efter masten.För fasen, säger jag bara.
-
Jag läste på http://www.kitesurferen.dk om några danskar som trodde sig ha hittat en ny superspot i Sverige, vägbeskrivning/bilder och allt. Det var just falsterbo och måkläppen dom hade siktat in sig på. Ganska troligt alltså att dessa personer inte ens var Svenskar.. Någon som har konto på deras forum eller be den som driver sidan att upplysa om var det är förbud samt tillåtet att köra.
Edit:hittade tråden här:
http://www.kitesurferen.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=80&func=view&catid=2&id=10120#10148 -
Jag postade ett inlägg hos danskarna med kartan som postats här innan.
-
kom precis hem från näset efter den grym eftermiddag! Ända kassa är att man ska behöva bli utskälld o tillsagd av alla jefla gubbar som åmar sig över att vi surfar på det ända stället vi har kvar där nere.. ( precis till höger om kanalen) antar att dom inte har nått bättre för sig eller att dom inte kan läsa kartan. peace
-
mjersen;565330 wrote:kom precis hem från näset efter den grym eftermiddag! Ända kassa är att man ska behöva bli utskälld o tillsagd av alla jefla gubbar som åmar sig över att vi surfar på det ända stället vi har kvar där nere.. ( precis till höger om kanalen) antar att dom inte har nått bättre för sig eller att dom inte kan läsa kartan. peace
Fäen, kiteloopa en tweakpop över dem så ska du se att de håller tyst sen…
-
mina tweekpops e så sjukt kassa så jag pallar inte skämma ut mig framför agda.
-
mjersen;565335 wrote:mina tweekpops e så sjukt kassa så jag pallar inte skämma ut mig framför agda.
naaaaw… är du fortfarande lite klen i tassen…?
-
mjersen;565330 wrote:kom precis hem från näset efter den grym eftermiddag! Ända kassa är att man ska behöva bli utskälld o tillsagd av alla jefla gubbar som åmar sig över att vi surfar på det ända stället vi har kvar där nere.. ( precis till höger om kanalen) antar att dom inte har nått bättre för sig eller att dom inte kan läsa kartan. peace
är det så illa? bara jag som lyckats att inte bli tillsagd då kanske
-
men va tror danskarna…
”oooh en heeelt ouppteckt plads där ikke nåeen kitesurfer eller hästepåller kör”
Måkläppen och knösen är så magiskt förbjudet att inte ens fåglarna får häcka där.
Förresten, har gamlinglocalsen börjat sätta upp skyltar i ljunghusen som dem gör i kämpinge? Hemmagjorda förbjudsskyltar alltså.
Är det inte tofflorna på falsterbobryggan så är det hemmagjorda kiteförbudsskyltar, adelsmännen har talat!
Förresten jakobb, kör du väg100 imorgon (ifall du är ledig)?, verkar bli NV så..
-
hehe just wait till the bans hit Habo.. awesome, then you will all have to learn how to fly a kite.
-
I am gonna make some signs tomorrow and put them up in the NÄS
RENEGADE KITING ONLY
Måkläppen that way
>
Logga in för att svara.