Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SA movie….

• SA movie….

Publicerad av lars_k på 5 februari, 2006 vid 11:26

Har lagt ut en film här (tyvärr lite seg server…):
    ftp://ftp.steffo.nu/incoming/sydafrika_0506_lars_k.wmv
    Filmat nu i dec-jan runt CapeTown.
    Lite svårfilmade spots med mkt inzoom, motljus och taskigt med stativ.
    Bara vågsegling eftersom det är det som gäller… 😉
    Kan ses som en liten “Giud” över de olika spoten och de varierande förhållandena.
    SA ÄR najs =)

jps svarade 18 år, 9 månader sedan 19 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • imported_borje

Medlem
    5 februari, 2006 vid 13:59

Trevlig! Kul att du fick uppleva Elands.. det ser helt sjukt ut! Var tyvärr själv aldrig där. Gött jobbat!

• lars_k

Medlem
    5 februari, 2006 vid 15:19

Tack Börje. Du får dra till Elands nästa gång. Det ska jag iaf. =)

• gurra1978

Medlem
    5 februari, 2006 vid 16:50

Hur stor är filmen? Jag tankar för fullt och undrar när den ungefär är klar. Det ska bli kul att se. Jag har också film från SA som jag börjat plocka in i burken nu.

• calle_b

Medlem
    5 februari, 2006 vid 17:04

Gryymt. Ruggig bild må jag säga, men ärlish, tankar nu med 6.5-7.5 ksb…. jippi

• lars_k

Medlem
    5 februari, 2006 vid 17:11

Den är på 130 Mb. Tyvärr blir det dålig speed när många laddar ner samtidigt…
    Ska bli kul att se ditt bidrag Gurra! 🙂

Här är ännu en najs bild från Elands…

• emil_h

Medlem
    5 februari, 2006 vid 19:09

Ser rätt mysigt ut….men gav tyvärr upp efter att ha laddat ner i 5-8 kb/s en stund. 🙁 😉

• steffo

Medlem
    5 februari, 2006 vid 20:45
    Lars_K wrote:
    Har lagt ut en film här (tyvärr lite seg server…):
    ftp://ftp.steffo.nu/incoming/sydafrika_0506_lars_k.wmv
    Filmat nu i dec-jan runt CapeTown.
    Lite svårfilmade spots med mkt inzoom, motljus och taskigt med stativ.
    Bara vågsegling eftersom det är det som gäller… 😉
    Kan ses som en liten “Giud” över de olika spoten och de varierande förhållandena.
    SA ÄR najs =)
    Nu finns den även att hämta här http://www.surfzone.se/forum/local_links.php?catid=16&linkid=130
  • Knatte

Gäst
    5 februari, 2006 vid 20:52
    Steffo wrote:

Hm… Jag kommer inte åt någon film där 😡
    Jag ser filmerna, men det finns inget som jag kan markera och ladda ner ifrån. Typ text men inget innehåll, bakom texten :confused2: Är det bara jag som har samma problem??

• steffo

Medlem
    5 februari, 2006 vid 21:08
    Knatte wrote:
    Hm… Jag kommer inte åt någon film där 😡
    Jag ser filmerna, men det finns inget som jag kan markera och ladda ner ifrån. Typ text men inget innehåll, bakom texten :confused2: Är det bara jag som har samma problem??
    Sorry, jag hade visst inte ändrat rättigheterna. Tyckte väl att det var lite väl få nedladdningar:tongue:

Det ska gå att lägga till länkar men än så länge går det inte att ladda upp filer.

Steffo

• calle_b

Medlem
    5 februari, 2006 vid 22:04

Jeeeehaaaaw, den va grym! Fick den efter ett tag! Mkt trevligt, har e det bara 1.5 dm snö ute.

• danneman

Medlem
    5 februari, 2006 vid 22:49

skitt pomfritt 😀

Härliga förhållanden skön film Johan piffar upp filmen med sina loopar
    Assgarvar framför datorn när du vänder framför en feting våg haha
    Jag satt å höll tummarna för att du skulle klara den hehe

Men var e haedcamen??
    jag måste ge lite kritik du tappar tempo i filmen många ggr sen hade lite mer lifestyle inte skadat .
    jag vet inte om det är Piketbay eller elandsbaai (skylten som för övrigt har skotthål) haha

Sicka swell det räddar.. filmen som faen. “det känns som är där”
    å kamikaze killen långt där ute “Respect”

ladda filmen Dudes!

• gurra1978

Medlem
    6 februari, 2006 vid 04:17

Nu blev det lite skillnad i nedladdningshastighet. Härlig film!!! Jag är lite besviken att jag gick misste om Elandsbaii. Det såg oerhört häftigt ut.

• dr-masse

Medlem
    6 februari, 2006 vid 07:02

Gurra, den typen av “besvikelse” är nog rättså lätthanterad. När du rippade loss i SA så skrapades det bilrutor, skottades uppfarter och kläddes på och av vinterkläder på både kidz och föräldrar i en aldrig upphörande rundgång.

Frågor? 😉 Moi, trött på vintern redan nu? Närå.

Fin rulle, förresten. Och ja, Elandsbukten såg ju helt enormt grym ut. Blev nästan lite rädd här framför datorn, ah!

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 07:11

Dannek..! Jo, jag vet att jag nog skulle kortat filmen en hel del för konfen. Men för oss som var med så är det kul att se även när man plockar lite sega waves. La ut den oförändrad för jag get inte göra om den. Och “lifestyle” höll vi inte på med där nere. Det var 100% hardcore surf hela tiden. =)
    Och chicken-gyben är min norske polare Kåre som står för. Han brukar göra så och brukar bli kallad chicken för det. Men han hade garanterat blivit smashad i den vågen, sen gippade han en gång till och pep ut utan problem. Inte fel egentligen. Master är dyra och det var 3 timmar till närmsta surfshop.
    Hade väldigt slimmad packning, 20 kg surfpaket (en bräda, 2 segel, en mast, en bom) och 22 kg väska (mest längare fenor etc..), så headcamen fick stanna hemma.
    Är grymt lycklig att jag fick uppleva ett fett Elands. Det var ett av mina mål med resan. Det var dessutom dagen innan jag flög hem. Och vindstilla nere i CapeTown… =)

• endy

Medlem
    6 februari, 2006 vid 08:27

Grymt!
    Fan sista sekvensen men Elandsbai gjorde att man fick lite rysningar utmed ryggen nu såhär på måndag morgon 🙂

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SA movie….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.