Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SA movie….

• wiseguy

Medlem
    6 februari, 2006 vid 09:13
    Lars_K wrote:
    Den är på 130 Mb. Tyvärr blir det dålig speed när många laddar ner samtidigt…
    Ska bli kul att se ditt bidrag Gurra! 🙂

Här är ännu en najs bild från Elands…
    Elands bilden blev min nya bakgrund till jobb datorn! Det ser ut att blåsa rätt fett där.. vad var förhållandena??

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 09:28

Byigt 4.5, swell period 15 sek, nästan dubbel mast vid pointet, masthögt shorebreak. Najs. 🙂

• stewen

Medlem
    6 februari, 2006 vid 10:14

Ser helt sinnissjukt grymt och farligt ut!
    Hur vågar ni surfa där? Jag had lätt sketet ner mig om jag hade haft en brytande dubbelmast vrålande bakom mig

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 10:45

Hade man bara bra fart kunde man vara på rätt ställe vid rätt tid. Det var rätt långt mellan vågorna, iofs var de oerhört snabba, säkert över 20 knop. Dock var det byigt en bit ut. En gång tappade jag draget och hamnade i vattnet. Tyckte det såg lugnt ut, det kom nåt stort långt ut såg jag. Precis när jag kom upp bröt ett fett as precis bredvid mej. Då tänkte jag att jag nog snart borde ta mej in. Hade inte full koll kändes det. Men det var så mäktigt så jag fortsatte en god stund. Man låg på samma våg långt utifrån och speedade fullgas i ett par minuter innan den slutligen bröt mot stranden. Fantastiskt! =)

• bonasurf

Medlem
    6 februari, 2006 vid 11:38

Ser jättefint ut. Kul att se att ni fått med så många av spottarna. Saknar kapen annars är det mesta ju med. Elands ser massivt ut.

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 12:16

Vi var vid Platboom nere vid Cape Good Hope och trodde vi skulle få surfa. Dock blåste det bara 7-8 m/s så det blev bom.
    Surfa Platboom var ett av målen med resan så jag måste dit igen och pricka av i sista spottet på listan. Antagligen blir det inom ett år. =)

• johnjrambo

Medlem
    6 februari, 2006 vid 13:59

haha gött Lasan.. kul å se!

men nått av de bästa i rullen var killen som var påväg mot ett brytande as, please lord, forgive my synder and let me make this jibe..haha
    fast de kommer helt klart efter att se dig bli spolad, moahaha.

• bonasurf

Medlem
    6 februari, 2006 vid 14:22

Japp det är korrekt uppfattat. Om ni missade platbom så måste ni tillbaks 🙂 Å andra sidan så har jag inte varit på Elandsbaii och med tanke på era bilder är väl jag också tvungen att åka tillbaks :-). Sydafrika är dock ett ställe det är svårt att få nog av så det är inte hela världen.

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 14:36

Jodu, Rambo. Seglet ligger hos North på lagning nu. Fick underliket pressat mot magtrakten i den spolningen och där sitter det visst en vass liten krokjävel och flinar.

• mag

Medlem
    6 februari, 2006 vid 19:45

Helvete, ge mig bredband nuuuuuuuu! Jag vill se filmen omedelbart, speciellt efter alla goa kommentarer.

/Magnus

• lars_k

Medlem
    6 februari, 2006 vid 19:56

Har inte bredbandet hittat till Älmhult än? 😉
    Här har du iaf en stillbild från Elands…

• gurra1978

Medlem
    7 februari, 2006 vid 14:08
    dr Masse wrote:
    Gurra, den typen av “besvikelse” är nog rättså lätthanterad. När du rippade loss i SA så skrapades det bilrutor, skottades uppfarter och kläddes på och av vinterkläder på både kidz och föräldrar i en aldrig upphörande rundgång.

Frågor? 😉 Moi, trött på vintern redan nu? Närå.

HAHA, det är sant. Jag får väl vara nöjd ändå.

Lars_K wrote:
    Ska bli kul att se ditt bidrag Gurra! 🙂

Här kommer en liten trailer som visades på stekhet afton.
    http://www.junkshop.nu/gurra1978/SA06preview.mp4

Tack till Filip som klippte ihop lite av materialet på nolltid.

• adde

Medlem
    7 februari, 2006 vid 14:16

Jaha, då får det bli SA i vinter då…

fasen också

/adde

• dr-masse

Medlem
    7 februari, 2006 vid 14:18

Trevlig pre-view, må jag säga! Ser fram emot hela rasket.

• ola_p

Medlem
    7 februari, 2006 vid 14:38
    adde wrote:
    Jaha, då får det bli SA i vinter då…

fasen också

/adde

Haha, så sant som det var sagt.. Får försöka filma lite i marocko i sommar… 😉

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SA movie….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.