Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SA roadtrip sydkusten från Capetown och österut

• SA roadtrip sydkusten från Capetown och österut

Publicerad av i96dansa på 8 november, 2009 vid 11:08

Hej,

Jag skall tillbaka till Cape town i jul/nyår. Jag kommer att göra en roadtrip från cape town längs sydkusten den första veckan (avslutar med ett lång-häng i langebaan).

Jag har inte så bra koll på vad som är bra surf längs road-trippen men jag har bokat in följande stop:

1. Silver sands / Bettys bay 1 dag
    2. Struis bay (tänkte köra lite plattvatten innanför piren) 1 dag
    3. Whitsands 3 dagar

Om någon har några andra ställen längs sträckan Cape town – Whitsands att rekommendera eller några gör-för-fan-inte-det-här så uppskattas det mycket.

/Danneman

gurra_g svarade 15 år sedan 5 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • above_the_law

Medlem
    8 november, 2009 vid 14:18

Du kan väl mata den här lirarens polare innan du ska i plurret.
    Morsans gamle polare som bor i Johannesburg som skickade den för ett tag sedan…

• i96dansa

Medlem
    8 november, 2009 vid 20:04

Tack! Nu blev jag sjukt sugen.

• nundy

Medlem
    8 november, 2009 vid 22:48

Jag skulle skippa Langebaan och bara dra österut… mindre folk, fortfarande tillräckligt med vind och massa bra spots…
    Jag och min respolare drog rätt till witsand där vi fick några riktigt riktigt bra dagar alldeles själva ute, don’t miss it.
    Vidare österut
    – Still baai, plattvattenslagun vid högvatten och waves ute
    – Vic bay, herolds bay, wilderness, Mussel bay – bra wavespots!!

Nu har vi kommit till Cape st Francis där surfet såklart är värt ett besök och det finns en rivermouth här för plattvatten och vågåkning är det mer än plenty!

Vi fortsätter en bit upp längs kusten, vet inte helt hur långt upp vi kommer 🙂

Bilderna är från mussel bay och witsand.

• jonaish

Medlem
    13 november, 2009 vid 19:09

är det skotten på sista bilden?

• gurra_g

Medlem
    13 november, 2009 vid 19:24

skotten är väll lite hårigare?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing SA roadtrip sydkusten från Capetown och österut

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.