Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säcken knyts åt

• debkausf

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 08:20

Lars-åke är väl medveten om sourrars åsikter men han skiter i dem:(

• svenne

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 11:09
    debkåusf;584081 wrote:
    Lars-åke är väl medveten om sourrars åsikter men han skiter i dem:(

Skitenkelt: Om ingen har skrivit ett remissvar, finns inte åsikten.

• sourra

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 11:33
    Svenne;584092 wrote:
    Skitenkelt: Om ingen har skrivit ett remissvar, finns inte åsikten.

Nej, inte skitenkelt: De var rätt tydliga med att vi inte hade någon rätt att yttra oss i frågan.

• above_the_law

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 12:08
    sourra;584096 wrote:
    Nej, inte skitenkelt: De var rätt tydliga med att vi inte hade någon rätt att yttra oss i frågan.

Men för HELVETE!!!
    Det var ju därför vi startade VSK från första början!
    Vi kan ju inte bara godta ett sådant svar… Lite stake nu tack!

Här med BER jag nu styrelsen i VSK att samla ihop allt bevismaterial (inkl studien om “Hawk-/Goose Effect”) och lämna in ett skriftliga remissyttrande där vi klart visar vad det är vi riktar oss emot i förslaget. Viss jämkning kommer nog att ge oss bättre chanser, men för mycket prutmån på våra krav är ju inte heller bra i inledande förhandlingar.

Görs inte detta NU så är det ju för fan katastrof och då tycker jag vi kan lägga ner hela klubbverksamheten.
    Jag vill i alla fall ha tillbaka min medlemsavgift om detta inte görs!

Är detta verkligen sanning?:
    Citat: “Kite-surfarna somi den allmänna debatten är emot det planerade kite-surfingförbudet har inte lämnat några skriftliga remissyttranden. Däremot har flera mejlat och ställt en del frågor.
    – Vi är väl medvetna om kite-surfarnas åsikter och argument, säger Lars-Åke Flodin.”

M v h,
    Nicco Schiller

• above_the_law

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 12:10
    sourra;584096 wrote:

Ok, är detta sanning?
    Har du det dokumenterat på något sätt?
    I så fall har vi nog ett rättsfall här!
    Gå vidare med det.

• svenne

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 13:09
    sourra;584096 wrote:

Nej det är sant, för ni är inte en remissinstans om ni inte har blivit det av beviljande från tjänstemännen eller politikerna. Däremot har ni, precis som alla andra medborgare, rätt att skriva ner argumenten som ett yttrande och skicka till kommunen. Allt som skickas till en myndighet (kommuner är myndigheter) ska diarieföras och då finns det arkiverat att ni har uttryckt er.
    Så jag säger det igen, har ni inte skrivit ett svar finns inte åsikten.

• sourra

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 13:13
    Svenne;584112 wrote:
    Nej det är sant, för ni är inte en remissinstans om ni inte har blivit det av beviljande från tjänstemännen eller politikerna. Däremot har ni, precis som alla andra medborgare, rätt att skriva ner argumenten som ett yttrande och skicka till kommunen. Allt som skickas till en myndighet (kommuner är myndigheter) ska diarieföras och då finns det arkiverat att ni har uttryckt er.
    Så jag säger det igen, har ni inte skrivit ett svar finns inte åsikten.

I så fall har vi svarat. Det står ju till och med att de har fått e-post från oss.

• sourra

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 13:15
    above_the_law;584101 wrote:
    Men för HELVETE!!!
    Det var ju därför vi startade VSK från första början!
    Vi kan ju inte bara godta ett sådant svar… Lite stake nu tack!

Här med BER jag nu styrelsen i VSK att samla ihop allt bevismaterial (inkl studien om “Hawk-/Goose Effect”) och lämna in ett skriftliga remissyttrande där vi klart visar vad det är vi riktar oss emot i förslaget. Viss jämkning kommer nog att ge oss bättre chanser, men för mycket prutmån på våra krav är ju inte heller bra i inledande förhandlingar.

Görs inte detta NU så är det ju för fan katastrof och då tycker jag vi kan lägga ner hela klubbverksamheten.
    Jag vill i alla fall ha tillbaka min medlemsavgift om detta inte görs!

Är detta verkligen sanning?:
    Citat: “Kite-surfarna somi den allmänna debatten är emot det planerade kite-surfingförbudet har inte lämnat några skriftliga remissyttranden. Däremot har flera mejlat och ställt en del frågor.
    – Vi är väl medvetna om kite-surfarnas åsikter och argument, säger Lars-Åke Flodin.”

M v h,
    Nicco Schiller

Gå med i Styrelsen eller ta åtminstone kontakt och tala med dom om vad du anser vara ett problem. Att sitta här och gapa ger inget annat än ett gott skratt åt motståndarlägret som garanterat följer allt som skrivs här.

• svenne

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 16:16
    sourra;584113 wrote:
    I så fall har vi svarat. Det står ju till och med att de har fått e-post från oss.

Om du menar det som står i artikeln så står det bara att ni har mejlat frågor, inte att ni har gjort ett yttrande i ärendet. Men har ni gjort det så är det bra.
    Fast sen kan jag av egen erfarenhet säga att toffeltomtar födda före -59 alltsom oftast inte tolkar e-post som något att ta på allvar. Så skicka papper.

• above_the_law

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 21:07
    sourra;584115 wrote:
    Gå med i Styrelsen eller ta åtminstone kontakt och tala med dom om vad du anser vara ett problem. Att sitta här och gapa ger inget annat än ett gott skratt åt motståndarlägret som garanterat följer allt som skrivs här.

Ehhh, vad menar du med att “gapa” Johan? Och, jo jag har även använt telefonen också(som du vet).
    Jag tycker nog dessutom att det här forumet har varit guld värt för att samla de aktivas kunskaper och erfarenheter i den här frågan.
    Om ingen vågat lägga upp fakta och frågeställningar på forumet så skulle ju färre blivit engagerade och en massa kunskap skulle gått förlorad, t ex Svenne:s högst aktuella och intressanta inlägg och erfarenheter. Kan tyckas banalt, men “finns inte ett yrkande på papper så finns det oftast inte i diareiföringen”. Lagen om diarieföring kanske inte ens omfattar mail?! Det tänkte i alla fall inte jag på innan Svennes inlägg…

Vad spelar det för roll om styrelsen kontaktas via forumet, mail eller telefon? Räknas det inte lika mycket eller?
    Är det för att utomstående kan läsa det? So what. Jag har då inget att dölja…
    Om nu våra “motståndare” sitter och läser trådar på forumet så kanske det t o m är positivt i längden. Helst skulle man ju vilja bjuda in någon skjutjärnsjournalist att ta del av alla scoop över hur “ruttet” fallet är med rena jäv-förhållanden etc.

OBS! Om du tog illa vid dig personligen (vilket inte var avsikten), så läs den andra tråden där jag förklarar med citat från Ulrik. Eller ska skriva ut det på skrivaren och posta det med porto och allt;-)

M v h,
    Nicco

• sourra

Medlem
    18 oktober, 2009 vid 21:57

Jag menar att det finns många bättre kanaler att ventilera sådant här på. Allt som skrivs här kan läsas av andra och vi vet att så sker. Med rätt stor säkerhet har “de andra” redan färdiga repliker på den insändare som du tog fram och bollade här på forumet så ur en strategisk synpunkt är det inte rätt att ta det här. Det är även därför som extremt lite information om vad VSK har för sig hamnar här på Steffo. Peace.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Säcken knyts åt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.