Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Sådär… nu har min nos oxå en spricka…

• Sådär… nu har min nos oxå en spricka…

Publicerad av oscarlj på 8 juni, 2009 vid 19:12

Hej,

Sådär, nu har lyckats fixa en spricka i min nos efter att prövat på det där med hängsele… varför skaffar man inte ett skydd som man tänkte….

Hursomhelst, vad tror ni om detta, funkar det att laga/laga själv?

Tack för hjälpen,

stoorfaen svarade 15 år, 4 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • Knatte

Gäst
    8 juni, 2009 vid 20:33

Det kan du säkert laga själv om du bara är lite händig och har tålamod.. Men det blir alltid bättre om något proffs lagar det…
    Man vet ju inte hur förstört det är innan man börjar laga och har tagit bort skalet/yttersta lagret mm.

• styret

Medlem
    13 juni, 2009 vid 21:44

det där är väl inget. täta med lie epoxi bara!

• oscarlj

Medlem
    13 juni, 2009 vid 23:15

Slipade lite på det idag och har köpt ett lagningskit med epoxi, glasfiberväv osv…

Och är faktiskt inne på samma bana, det kanske räcker att täta med epoxy?
    Men för att se om skadan är värre, vad ska man då egentligen ta bort? vill ju inte göra skadan “värre”….

• Knatte

Gäst
    14 juni, 2009 vid 06:25
    oscarlj;553121 wrote:
    Slipade lite på det idag och har köpt ett lagningskit med epoxi, glasfiberväv osv…

Och är faktiskt inne på samma bana, det kanske räcker att täta med epoxy?
    Men för att se om skadan är värre, vad ska man då egentligen ta bort? vill ju inte göra skadan “värre”….

Känn efter om skadan verkar vara mjuk eller rättare sagt om brädan är mjuk i området runt sprickan.
    Känns det hårt, så är det väl bara att slipa av lite på ytan så att väv och epoxi fäster bra.. Men jag hade använt lagningskittet med både väv och epoxi för din spricka i alla fall…:smirk:
    Kika på boardlady på hur hon fixar liknande skador..
    http://www.boardlady.com/wipeout.htm

• svenne

Medlem
    14 juni, 2009 vid 07:19

Sök, det finns en hel del här på konfen.

• oscarlj

Medlem
    16 juni, 2009 vid 06:25

Har nu slipat o sen kört på epoxi och glasfiberväv, är det ok att åka ut o surfa med det (ser ut att bli lite bra dagar denna vecka)?

Tänkte annars slipa, spackla med microballonger o sen eventuellt köra på lite gelcoat/färg.

• Knatte

Gäst
    16 juni, 2009 vid 07:37
    oscarlj;553519 wrote:
    Har nu slipat o sen kört på epoxi och glasfiberväv, är det ok att åka ut o surfa med det (ser ut att bli lite bra dagar denna vecka)?

Tänkte annars slipa, spackla med microballonger o sen eventuellt köra på lite gelcoat/färg.

Visst kan du surfa nu, men det är väl lika bra att göra klart allt med än gång??
    När har du epoxi och glasfiberväv på och det har torkat, så är det ju ofarligt att surfa, då skadan är lagad och inget vatten lär tränga in i brädan längre:smirk:

• stoorfaen

Medlem
    23 juli, 2009 vid 07:13

Jag känner mig hyffsat bekväm med att lägga dit kärnmaterial och laminat…MEN, det är ytfinnishen som spökar, tänkte mixtra med lite gelcoatspackel (på en liknande skada ovan) som slipas till, är det vettigt? Eller ska jag bygga ut till ytterytan och måla?

(förresten, i boardlady länken ovan, ser det ut som att hon bara langar på ett lager armering som ersättning för yt-sandwichen?)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Gör det själv. Sådär… nu har min nos oxå en spricka…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.