Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Safaga Egypten

• Safaga Egypten

Publicerad av sara66 på 20 januari, 2009 vid 06:54

Hejsan har ni kollat sista minuten priserna till Hurgada? vill ne se alla svenska resebyroer pa en gang sa kolla http://www.ticket.se
    Om ni sen vill ha billit boende och kitande/windsurfande sa kolla http://www.tornadosurf.com
    hotel alibaba 15euro per person i doubbel rum inclusive frukost och middag.
    1 vecka windsurf med JP brador och nielpryde segel 190euro inclusive forsakring
    1 vecka nyborjar brada 150euro
    Kan det bli billigare?

sourra svarade 15 år, 10 månader sedan 6 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • skate_1_boy

Gäst
    27 januari, 2009 vid 11:53

Jag funderar på att dra dit om någon/några veckor, tänkte gå en nybörjarkurs, jag har precis köpt ny kiteutrustning så jag hade helst velat slippa hyra där, har en 12m2 north rhino, klarar man sig med det eller brukar det blåsa för mycket? vill ju kita så mycket det går 😀

• tsss

Medlem
    4 februari, 2009 vid 20:52

@sara66 526478 wrote:

Hejsan har ni kollat sista minuten priserna till Hurgada? vill ne se alla svenska resebyroer pa en gang sa kolla http://www.ticket.se
    Om ni sen vill ha billit boende och kitande/windsurfande sa kolla http://www.tornadosurf.com
    hotel alibaba 15euro per person i doubbel rum inclusive frukost och middag.
    1 vecka windsurf med JP brador och nielpryde segel 190euro inclusive forsakring
    1 vecka nyborjar brada 150euro
    Kan det bli billigare?

hej Sara

Det är väl du som bor där nere o är involverad i verksamheten? Kanske kommer jag dit nästa år, kommer ihåg att jag mailade dig (om det är du som är Sara P) med frågor förra året, men då blev det Dahab i stället.
    Jag håller med dig – sista minuten just nu är billiga. Vad kostar resan ner från flygplatsen till Safaga?

hälsn Tomas

• mahi

Medlem
    6 mars, 2009 vid 13:21

Safaga, är det där Soma Bay ligger?

• imported_mickeo

Medlem
    6 mars, 2009 vid 13:56

@mahi 533766 wrote:

Safaga, är det där Soma Bay ligger?

Hej ja det är det kan varmt rekomendera stället har varit där ett antal gånger Här fins lite bilder från när jag var där i höstas. http://www.htsboards.com/gallery/gallery-media.swf
    Mvh
    MickeÖ

• sourra

Medlem
    6 mars, 2009 vid 14:37

Sara, äger du fortfarande Tornado eller är det ny ägare? Jag är inne på att unna mig ett besök w24 om jag kommer loss från jobbet.

• skate_1_boy

Gäst
    7 mars, 2009 vid 21:46
    sourra;533776 wrote:
    Sara, äger du fortfarande Tornado eller är det ny ägare? Jag är inne på att unna mig ett besök w24 om jag kommer loss från jobbet.

Verkar så, jag har snackat med henne nyligen så…

• mahi

Medlem
    8 mars, 2009 vid 13:10
    MickeÖ;533771 wrote:
    Hej ja det är det kan varmt rekomendera stället har varit där ett antal gånger Här fins lite bilder från när jag var där i höstas. http://www.htsboards.com/gallery/gallery-media.swf
    Mvh
    MickeÖ

Hej och tack Micke,

Ser fint ut, har kollat bilderna.
    Precis tillbaka från en vecka i Dahab med jättedålig vind. Grymt besviken.
    Vilka månader är bäst vindmässigt i Safaga/Soma Bay? När var du där?
    Antar att du plockade med egna prylar, hur löste du frakten och vad kostade det?

/Magnus

• ante_lkpg

Medlem
    8 mars, 2009 vid 20:17

Detta verkar vara perfekt för mig. Tror jag ska sticka ner i slutet på April. Är det någon som har tips på var jag hittar billigaste flygstolarna?

• imported_mickeo

Medlem
    9 mars, 2009 vid 10:01

@mahi 533993 wrote:

Hej och tack Micke,

Ser fint ut, har kollat bilderna.
    Precis tillbaka från en vecka i Dahab med jättedålig vind. Grymt besviken.
    Vilka månader är bäst vindmässigt i Safaga/Soma Bay? När var du där?
    Antar att du plockade med egna prylar, hur löste du frakten och vad kostade det?

/Magnus

Hej Tråkigt att du hadde dåligt med vind.
    Jag har varit i Safaga och dom senaste åren i Soma Bay som ligger ca 10km längre Norrut ett 10tal gånger dom senaste 5 åren.
    Jag brukar åka Hösten Oktober-November samt våren Mars-April.
    Normalt åker vi 2 veckor har under dessa tillfällen aldrig haft mer än totalt 10 dagar utan vind men det är sällan det båser mer än 12-15ms Normalt ligger det runt 8-10ms
    Bäst vind är det i Augusti/September men ochså varmast minst vind Januari Februari.
    Jag tar med egna prylar i höstas släpade jag med 3 brädor och 4 riggar det gick på 1600:-
    Mvh
    MickeÖ

• sara66

Medlem
    18 mars, 2009 vid 11:17

Hejsan allihopa!
    Jag har fortfarande centrat och ni ar valdigt valkomman denna veckan har jag 5 svenska har nere och dom har haft vind varje dag. Och kort med 8 eller 9 meters drakar.
    Ar det nagon som ar intreserad av att aka ner gar det bra att kontakta mig pa safaga@tornadosurf.com

• sara66

Medlem
    11 maj, 2009 vid 08:00

Hejsan allihopa!
    Holiday inn har presis gett mig ett nytt erbjudande for alla nya bokingar
    stanna 7 natter och betala for 6 galler alla BB och HB rum
    sa en vecka i BB kostar per person i doubbel rum 108Euro
    galler fram till 31/07/09
    Hoppas ni kommer och halsar pa
    Sara

• sourra

Medlem
    11 maj, 2009 vid 09:11

Si, si, vi komma pronto. Mailar ikväll.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Safaga Egypten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.