Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing saildrigger………..

• anders_hoffman

Medlem
    24 november, 2002 vid 12:15

Nja.. Kanske kan vara bra för de som har problem med att dra ur seglet och sära på masten. Men man behöver nog inte köpa en sån där, det är nog ganska enkelt att konstruera en själv med lite tamp och ett kardborrband!

/Anders

• fjant

Medlem
    24 november, 2002 vid 12:17

Jag sätter ett litet snöre i toppen på seglet och drar ur masten. Funkar hur bra som helst och kåstar inget!

• boman

Medlem
    24 november, 2002 vid 12:31

Det jag tror kan vara det bästa med denna pryl är att stora segel med camber inte veckar sig så mycket i monofilmen som dom gör vid vanlig nedriggning. mindre slitage.

• boman

Medlem
    24 november, 2002 vid 12:36

Ja den varianten har jag prövat. funkar bra !! En liten ögla i toppen och en skruvmejsel i gräsmattan. men med mitt Nitro 10,9 blir det ganska mycket slitande i masten.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing saildrigger………..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.