Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sailloft makes me happy!

• Sailloft makes me happy!

Publicerad av svenne på 6 juli, 2008 vid 21:52

Körde sönder mitt Sailloft 5,6 för nån vecka sen. Jag lekte Stålmannen rakt genom ena panelen i en ordentlig vurpa och var mör i flera dar, så det var inte så konstigt att det sprack.
    Hursom, dags att fixa ett ersättningsegel och jag har varit supernöjd med mina Curve så det blev ett likadant fast årets modell (satan, linjen är bruten!).
    Det är något ”boxigare” än det förra, några centimeter kortare bom och luff men lite bredare i toppen. Det förra hade många förstärkningar och rejäl film, men det nya har ännu mer! Det är som vanligt tight med standardmast och borde riggas på RDM, men det funkar med vanligt mast också. Allt ser superbra ut, synd bara att det inte blåste mer idag så att jag kunde testa det på riktigt.

http://www.jag.vill.ha.kuling.nu

saratoga svarade 16 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • tim-eriksson

Medlem
    6 juli, 2008 vid 22:03

Snyggt!

• bicless

Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:37

Sånt skulle man ha…..
    Hm, men det har jag ju 🙂

Hör av dig med åsikter när du hunnit testa.

Bicless

• puttman

Medlem
    7 juli, 2008 vid 17:59

Snuskigt snyggt i verkligheten! Tycker att surfspot borde lägga upp bilder hur seglena ser ut på riktigt! Var sjukt mycket snyggare så här! Ett tips bara:D

• bicless

Medlem
    7 juli, 2008 vid 22:02

Tack för tipset. Håller med om att grafikbilderna på hemsidan är tråkiga. Löser vi inom kort.

• bjornen

Medlem
    10 juli, 2008 vid 20:15

Hyrde prylar till min fru och seglet vi fick var ett sailloft curve och jag måste säga att jag blev riktigt imponerad av detaljkvaliten. Gediget helt enkelt.

//Björn

Edit: laddade upp en bild. OBS inget krut har lagts på rätt trim.

• saratoga

Medlem
    10 juli, 2008 vid 21:03

En aning SO i designen och färgerna, rikigt nice!
    Måste kika in i nya affären snart! Dock på ön nu och väntar på vind!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sailloft makes me happy!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.