Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sal eller Boa??

  • gonzo

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 10:22

    hör med sourra han har varit på båda
    jag har varit på sal å puntapreta siden e grym. men det är ju rak offshore

  • skanepaul

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 18:52
    gonzo;560717 wrote:
    hör med sourra han har varit på båda
    jag har varit på sal å puntapreta siden e grym. men det är ju rak offshore

    Vad menar du med MEN?

    Har frågat Sourra men hade hoppats på fler som varit där(även de som bara varit på en av öarna) som hade lite info.

  • kvabbso

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 19:33
  • kvabbso

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 19:35

    Sal är bara sand så blåser det inte så finns det inte mycket mer att göra än att ta till flaskan

  • skanepaul

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 19:41
    kvabbso;560853 wrote:
    Sal är bara sand så blåser det inte så finns det inte mycket mer att göra än att ta till flaskan

    Tack!

    Tar gärna till flaskan…

  • tobas

    Medlem
    22 juli, 2009 vid 19:49

    Bakgrund har varit på Sal 2007, 2008 och ska dit i vinter igen.
    Men blåser gör det ju nästan alltid så skrumplever är nog ingen risk. Har haft otur med proggen både veckorna vi varit där (början av nov o början av dec) Men kitat alla dagar utom 3 ändå. Första vändan körde jag bara Venom II 13 och andra vända bara min Best HP9. Fördelen med Sal tror jag är att du har en Sideonshore spot inte alltför långt bort om man skulle vilja köra det som omväxling. Nackdelen de gånger jag varit där är att det inte blitt nått svall vid Punta Preta och ända gången jag kört offshore så var det precis utanför staden. Vad jag tror så är det närmare till schysst offshore om man bor på Boa, dvs om man inte bor på något av de stora All-inclusive ställena på Sal. Skulle vinden utebli så har tror jag att det är bättre Party o Nattliv på Sal även om det inte precis är som här i Visby v.29 😉

    Hoppas det hjälpte nåe / Tobas

  • gonzo

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 07:34

    jo det e ju så att dom e inte dom snabbaste och smartaste där nere så det kan ta en bra stund innan rescu båten kommer om dom ens gör det,
    kusinen låg och drev i över 20 min rakt ut. mindre trevligt när brasilien är nästa.
    men det är det värt för att köra i punta preta sjukt fina vågor (för stora å för brutala för att jag skulle våga mig in där dom verkligen bryter ) sen har man även fint plattvatten några 100 meter från dom värsta bryten.
    sen är mitt tips att bo på ett all inclusiv för det finns fan inget att köpa där knappt. sen är det dyrt så det blir nästan dyrare att inte ta all inclusiv.
    våran resa gick på 13,500 å då va det enbart taxi pengar som behövdes.
    kan hända att man åker dit i år

  • skanepaul

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 10:12
    gonzo;560953 wrote:
    jo det e ju så att dom e inte dom snabbaste och smartaste där nere så det kan ta en bra stund innan rescu båten kommer om dom ens gör det,
    kusinen låg och drev i över 20 min rakt ut. mindre trevligt när brasilien är nästa.
    men det är det värt för att köra i punta preta sjukt fina vågor (för stora å för brutala för att jag skulle våga mig in där dom verkligen bryter ) sen har man även fint plattvatten några 100 meter från dom värsta bryten.
    sen är mitt tips att bo på ett all inclusiv för det finns fan inget att köpa där knappt. sen är det dyrt så det blir nästan dyrare att inte ta all inclusiv.
    våran resa gick på 13,500 å då va det enbart taxi pengar som behövdes.
    kan hända att man åker dit i år

    Ok, tack för all info! Blir nog Sal.

  • eddie

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 19:23

    Sal är fan skit!
    Ful ö… och otrevliga lokalingar. Flyg tre timmar till och du är i Brasilien.

    Åka tvärs över jordklotet för att att kitea med en 12a?
    På en halvbra spot, med halvpålitlig vind. Som man måste åka taxi till…?

    Nahh…

  • skanepaul

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 19:45
    Eddie;561114 wrote:
    Sal är fan skit!
    Ful ö… och otrevliga lokalingar. Flyg tre timmar till och du är i Brasilien.

    Åka tvärs över jordklotet för att att kitea med en 12a?
    På en halvbra spot, med halvpålitlig vind. Som man måste åka taxi till…?

    Nahh…

    Men du är så jävla bitter alltid så jag lyssnar inte längre på dig…

  • eddie

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 20:47

    Haha…. Bitter was ordet.
    Jaja, ett tips i all välmening. Du kommer få svårt att säga att jag hade fel.

    Puss

  • skanepaul

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 21:21
    Eddie;561114 wrote:
    Som man måste åka taxi till…?

    Om man hyr en bil då?? 🙂

  • sourra

    Medlem
    23 juli, 2009 vid 21:42

    Ta taxi. Det kostar 150 spänn ToR. Man får skjuts dit, bestämmer en tid för hämtning, blir hämtad, betalar. Några otrevliga locals har jag inte märkt av och av totalt 35 dagar på dessa öar har endast 1 varit icke åkbar med de grejer jag hade med. Hade jag haft med en skim på den resan hade jag kunnat åka den dagen också.

  • skanepaul

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 06:25

    Planerar att bo på Riu Funana på sydvästra sidan, borde man inte kunna kita på den stranden direkt? Den verkar ju asstor!!

  • eddie

    Medlem
    24 juli, 2009 vid 10:38

    Jag är kanske orättvis… var där en vecka kring nyår 08/09. Då var vinden halvkass. Jag tror vi fick 4 halvbra dagar.
    Åker jag dit igen skall det vara en billig resa. Nu bodde vi på ett all inclusive fullt av italienare. Ja, det är ett litet understatement… jag åkte på en italiensk charterresa som nog kostade 15000. Bodde sunkigt, men god mat. Dessutom fick jag flyga ToR Milano… nog fan den dyraste kiteresa jag gjort *mutter*
    Vi hyrde en pickis… men det är ändå lite småbökigt. Jämfört med att ta kiten under armen direkt efter frukost. Stora krav? Men jag börjar ju bli gammal…!

    Ingen kan säga att localisarna var trevliga… Helt enkelt förbannat trötta på turister. Men det hade jag kanske också varit, fast faktumet kvarstår.

    Däremot tyckte jag “den lokala baren” var ganska nice.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sal eller Boa??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.