Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 2009/2010

• jonaish

Medlem
    19 december, 2009 vid 17:09
    Gurra_g;592764 wrote:
    Lättast är att ta bilen upp till Hyttområdet som ligger högst upp på fageråsen. Parkere på den stora parkeringen och knalla upp i längdåkningsspåret till du får fritt från träd så du kan rigga(3 min gång).. Funkar på alla vindriktningar.. Är gött att rigga i längdspåret osså då det kan vara segt som fan o pulsa runt i fluffet o rigga..

Sen är det bara att bränna upp antingen på trysilfjället eller skurufjället eller stanna på lågfjället..

Jag kommer vara där jul och nyårsveckan så vi ses säkert!

gött, tack då syns vi på fjället kanske!

• cortex

Medlem
    19 december, 2009 vid 17:37

Goa bilder! Vill upp och köra!!!!

Fint att säsongen nu är igång på allvar. Hoppas man hinner upp lite mer på Högis i år…

/Kaj

• kiters_se

Medlem
    19 december, 2009 vid 18:57
    Brom;592693 wrote:
    Lite bilder från dagens trysil trip. Blåste lite dåligt men lyckades ändå klättra endel upp mot toppen. Hur skönt som helst.
    pc180004kopia.jpg
    pc180002kopia.jpg
    pc180014kopia.jpg

Ang prognos så brukar jag dra ett snitt från YR, smhi fjällprognos, Klart och Gurun. Smhi är dom enda som visar vinden på kalfjället (vad jag hittat) men ibland blir det helt galet ändå. Har aldrig kört nåt annat än 12:a o 9:a här uppe.

Får se vad det bjuds på imorgon…

/B&J

Snygga kites det där Flexifoil!

Kör hårt!

Peter

• svinet

Medlem
    21 december, 2009 vid 00:05

Kom precis upp till Sälen. Ngn som skall köra i morgon? Vad gäller?
    Kommit en del snö så det borde bli nice ett bra sätt att inviga sina nya kites.
    /Martin 0733671697

• prima

Medlem
    21 december, 2009 vid 13:34
    Svinet;592856 wrote:
    Kom precis upp till Sälen. Ngn som skall köra i morgon? Vad gäller?
    Kommit en del snö så det borde bli nice ett bra sätt att inviga sina nya kites.
    /Martin 0733671697

Sweet. om du drar till högis eller något annat ställe för den delen så knäpp ett par kort så man får se hur det ser ut.. för min del blir det att åka upp juldagen lr annandagen.

• svinet

Medlem
    21 december, 2009 vid 18:03
    prima;592880 wrote:
    Sweet. om du drar till högis eller något annat ställe för den delen så knäpp ett par kort så man får se hur det ser ut.. för min del blir det att åka upp juldagen lr annandagen.

ingen vind idag. men jag skall knäppa litta kort. är här tills söndag så det kanske blir åka av 🙂

• ewald

Medlem
    21 december, 2009 vid 20:00

Körde på Åresjön efter mörkrets inbrott denna eftermiddag, i skenet från kvällsåkningen vid VM8. Löjligt bra snö, 8-10ms och faktiskt rätt mysigt. Fortsätt rapportera från Sälen.

• brushanen

Medlem
    21 december, 2009 vid 22:23

Heeey, fina pics.
    Trysil verkar vara bra, fick en bra resumé därifrån i mars i år.
    Rätt stor yta i Trysilfjällets topp?

• prima

Medlem
    25 december, 2009 vid 13:51

Vad tror ni om imorgon 26/12,? har planer på att åka upp och köra lite, kollade lite vänder och vind. SMHI´S fjällprognos säger allt mellan 3-11m/s och gurun säger 4-6 m/s så det borde kunna bli åka av, men vad tror ni?

• svinet

Medlem
    25 december, 2009 vid 18:51
    prima;593216 wrote:
    Vad tror ni om imorgon 26/12,? har planer på att åka upp och köra lite, kollade lite vänder och vind. SMHI´S fjällprognos säger allt mellan 3-11m/s och gurun säger 4-6 m/s så det borde kunna bli åka av, men vad tror ni?

Jag är på om sikten inte blir som dem tidigare dagarna = skit.
    Vad siktar du på? Högis?

• prima

Medlem
    26 december, 2009 vid 18:21
    Svinet;593249 wrote:
    Jag är på om sikten inte blir som dem tidigare dagarna = skit.
    Vad siktar du på? Högis?

Vi var upp idag.. STORT misstag, sämst sikt och galet mycket snö, när vi kom till högis imorse blåse det för mycket, 15m/s så vi åkte till närsjön men där slutade det blåsa så fort vi riggat. åkte tillbaka till högis och körde ett par timmar. var ingen höjdare idag.. den mesta snön hade blåst undan uppe på fjället, var bara en hård skorpa. trist.

Får hoppas på lite vind kan man köra på någon åker..

• svinet

Medlem
    26 december, 2009 vid 22:51
    prima;593313 wrote:
    Vi var upp idag.. STORT misstag, sämst sikt och galet mycket snö, när vi kom till högis imorse blåse det för mycket, 15m/s så vi åkte till närsjön men där slutade det blåsa så fort vi riggat. åkte tillbaka till högis och körde ett par timmar. var ingen höjdare idag.. den mesta snön hade blåst undan uppe på fjället, var bara en hård skorpa. trist.

Får hoppas på lite vind kan man köra på någon åker..

Segt! Var borta vid sjön men verkade ingen höjdare och sikten verkade kass på högis så jag sket i det. Inte blivt ngt åka av här under julen men skall komma upp på onsdag så hoppas på att det kommer igång över nyår.

Kommer ni att köra då?
    ha det gött
    /Martin

• prima

Medlem
    27 december, 2009 vid 14:59
    Svinet;593333 wrote:
    Segt! Var borta vid sjön men verkade ingen höjdare och sikten verkade kass på högis så jag sket i det. Inte blivt ngt åka av här under julen men skall komma upp på onsdag så hoppas på att det kommer igång över nyår.

Kommer ni att köra då?
    ha det gött
    /Martin

Absolut.. jag/vi kommer åka så fort de finns tillfälle. bor i stockholm på veckorna men nu under vintern kommer jag spendera i stort sett varje helg i dalarna för kite. så visst kommer det köras efter nyår. förhoppningsvis före.

Edit: Oh jag är på jakt efter en Foil kite i storlek runt 8 – 9 kvadratmeter, märke är mindre viktigt. om draken har ett par år på nacken så är det lugnt.. helst från 06 och framåt.

• svinet

Medlem
    28 december, 2009 vid 08:32
    prima;593382 wrote:
    Absolut.. jag/vi kommer åka så fort de finns tillfälle. bor i stockholm på veckorna men nu under vintern kommer jag spendera i stort sett varje helg i dalarna för kite. så visst kommer det köras efter nyår. förhoppningsvis före.

Edit: Oh jag är på jakt efter en Foil kite i storlek runt 8 – 9 kvadratmeter, märke är mindre viktigt. om draken har ett par år på nacken så är det lugnt.. helst från 06 och framåt.

Gött!
    Jag kommer att åka upp i morgon kväll alt. onsdag och stannar till 3/1.
    Skicka gärna ett sms eller ring om ni skall ut då.

Martin 0733671697

• hektor

Medlem
    28 december, 2009 vid 15:36

är uppe i sälen nu, hakar gärna på ifall det blir en expedition ut!

070 370 6400
    –peter

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Sälen 2009/2010

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.