Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Snökite › Sälen 2009/2010
-
Quote:är uppe i sälen nu, hakar gärna på ifall det blir en expedition ut!
–peter
Jag är också i sälen och vill väldans gärna kajta! Verkar vara dåligt med vind men om det blir åkande så hör av er!
-
Åker förmodligen upp på onsdag om det inte blir super kallt. men som det ser ut nu om man kollar yr.no så ligger det runt -11 och det kan jag leva med.. ska ju tydligen bli strålande sol. vinden nere på lågland skulle ligga runt 3/ms så då borde det blåsa okej uppe på kalfjället. sen att det kommit 3 dm snö dom sista dagarna lär ju inte skada heller.. nej så siktet är inställt på onsdag.
-
prima;593516 wrote:Åker förmodligen upp på onsdag om det inte blir super kallt. men som det ser ut nu om man kollar yr.no så ligger det runt -11 och det kan jag leva med.. ska ju tydligen bli strålande sol. vinden nere på lågland skulle ligga runt 3/ms så då borde det blåsa okej uppe på kalfjället. sen att det kommit 3 dm snö dom sista dagarna lär ju inte skada heller.. nej så siktet är inställt på onsdag.
kanonkul att många är uppe!
Blev senare uppfärd för min del kommer först upp onsdag kväll men är på därefter.Hoppas det blir fett
-
Svinet;593530 wrote:kanonkul att många är uppe!
Blev senare uppfärd för min del kommer först upp onsdag kväll men är på därefter.Hoppas det blir fett
ser nice ut för morgondagen drar till högis vid 9
/Martin -
Jag ska upp till tandådalen vecka 11 (14-21/3) Någon som planerat att vara där då?
-
Quote:Jag ska upp till tandådalen vecka 11 (14-21/3) Någon som planerat att vara där då?
Jag kommer att vara där då tillsammans med familjen, vi är tre tappra som kajtar så du kommer inte vara ensam 🙂 .
Grymt idag på högis! Tyvärr lyckades vi inte i all stress knäppa några kort. Och utan kort så har det ju inte hänt. Men bra va det 🙂 -
Låter nice. Då hör jag av mig när det börjar bege sig så kanske man kan haka på?
-
Nyss kommit hem ifrån en 2 veckors Trysiltripp.. Snöfall de första dagarna fick nog 30-40cm så det var riktigt mycket fluff öppe på lågfjället och i ravinerna:-)
Blåste nästan varje dag, tror det var 1 eller 2 dagar som var vindstilla. Jag kajta bara dagar med bra sikt så vart 8 av 13 dagar typ.. Gött var det!
-
Åker upp till Lindvallen nu på söndag och är där en vecka (v.2)
Är det någon uppe då ??Hör av er om ni ska ut under veckan, Emil
0705-145126 -
spenderade dagen uppe på högfjället idag.. riktigt fint väder, strålande sol och bara ett par minusgrader.. vinden var lite sådär men kunde gott köra från 10-14:30 utan några problem med min tolva, kompisen körde med sin 6a och det funkade fint..
-
Får se hur vädret ter sig till helgen, blir det bra med vind så blir det en tur upp på lördag 😀
-
var uppe på högis förra helgen och körde ett par timmar. var väldigt hårt, konstigt på en så fin dag som det var i söndags att jag och en polare var dom enda som körde..
Logga in för att svara.