Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sälen nästa helg…

• cortex

Medlem
    26 mars, 2007 vid 22:23

@Mat 372542 wrote:

Jo, skit sugen att gå upp men check this out… http://www.windguru.cz/int/index.php?sc=432
    Ringer dig så fort jag har bestämt mig
    /Mat

BTW, glöm windguru i detta läge. Prognosen som windguru ger är helt odugliga för fjällmiljö eftersom de bygger på en beräkningsmodell som inte tar hänsyn till orografiska hinder (dvs berg). Den ger dig dessutom inte vinden på någon annan höjd än marknivå vilket är rätt ointressant när du står på en fjälltopp. Så även om den stämmer någorlunda för Sälens by så har det inte så mycket att göra med vindstyrkan på högfjället.

…fast bara för att jag nu skrev detta så kommer den ju garanterat att slå in till punkt och pricka. 😀

/Kaj(Tech)

• malinr

Medlem
    27 mars, 2007 vid 07:31

@Mat 371890 wrote:

Vet inte riktigt än… men åker kanske redan torsdag den 29 på kvällen från Varberg, eller fredag efter jobbet. Åker tillbak på söndag den 1 på efter middagen. Beror också lite på vindprognosen… Håller kontakten.

Är vi fler att delar bensin??

/Mat

Oki!!
    Jag befinner mig i sthlm, så de kanske bli lite knepigt där asså… Men om du åker på fredagen, så kanske jag kan spörta till en mötes plats och hänka därifrån. Men känns som en väldigt omständig spört dock!!:grin:

//Malin

• mav

Medlem
    27 mars, 2007 vid 08:32

Prognosen ser toppenfin ut, uppehåll, sol och vind alla dagar.

Kalfjällsprognosen:

Tors – 6-8 ms V
    Fre – 5-7 ms V
    Lör – 2-6 ms SV
    Sön – 8-10 ms V

Kolla (bläddra ner till Kalfjällsprognosen!!!) –

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52802&a=607676&mountainAreaId=17

Innan lunch åker alla sliders och kickers upp på toppen!!

• qq-57

Medlem
    27 mars, 2007 vid 10:17

Hi Mat, har du en eller två plats kvar?

• mat

Medlem
    27 mars, 2007 vid 10:57

Hej Malin! om jag åker blir det Torsdag kväll. Tror att det är massa folk som åker från Stockholm, kolla på Kitenation.

Sanna har du nån boende? Är det bara du och jag som åker?

QQ-57 just nu verka som det finns en eller två plats kvar i bilen.

men har just nu ingenstans att bo…

Hör av mig

/Mat

• qq-57

Medlem
    27 mars, 2007 vid 11:16

Maybe I have a place to sleep, Remi just skyped me and said they have a few places left in their cabin, would be fun, though. Call me asap, because Remi said he needs to know asap

076 2974 579

• mat

Medlem
    27 mars, 2007 vid 11:37

Gött! håller på precis att kolla på msn med Claes om det var plats i stugan men han verka inte vara vid datorn. Klart om du kan fixa det Remi gör det. I så fall åker vi på torsdag e.m Du, Sanna och jag.
    Ha mycket att göra just nu men hör av mig senare idag.

/Mat

• qq-57

Medlem
    27 mars, 2007 vid 11:53

Bra. Remi är inte på datorna hella, så jag ska pratar med honom i kväll. Jag är i Lund just nu, men kör up på torstag om det går bra.

• qq-57

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:10

Seems as if Remi only got one place left. I’ll see you thursday evening

• samhansson

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:17

bra jobbat grabbar, kul att ni styr upp lite tävling. Hoppas ni får vind och att Claes för känna på ruset.

• mat

Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:17

@QQ-57 372731 wrote:

Seems as if Remi only got one place left. I’ll see you thursday evening

Har precis pratat med Claes. Ingen plats kvar 🙁

hör av mig

• sanna

Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:20

Jag slaggar på en soffa hos en polare som bor där, han hade inga fler platser tyvärr, har redan kollat. Är vi tre som delar bensin? Jag har en till som vill med, är det fullt Mat?

• mat

Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:09

@Sanna 372847 wrote:

Jag slaggar på en soffa hos en polare som bor där, han hade inga fler platser tyvärr, har redan kollat. Är vi tre som delar bensin? Jag har en till som vill med, är det fullt Mat?

Jo klart, det är en plats till. Måste bara hitta boende, har pratat med Kristjan nu och han försöker fixa det. Han ringer mig imorgon bitti. I så fall allt är ok och vi åker på torsdag em. Du och din kompis, Mr QQ-57 och jag 😉

Hör av mig

/Mat

• sanna

Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:18

Göött. Ska kolla med tjejkompisen här, hon har jobbat där och kanske kan fixa nåt annars. Det löser sig.

• mav

Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:41

Om ni letar boende borde tanterna på turistbyrån kunna hjälpa till – 0280 187 00

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sälen nästa helg…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.