Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sälja / skänka grejor?
-
Sälja / skänka grejor?
Publicerad av nikke på 29 september, 2006 vid 20:20Halloj!
Har lite grejor något defekta på cirka 6-10 år gammal när det gäller rigg. Är det någon idé att sälja det eller är det lika bra att skänka det?memark svarade 18 år, 1 månad sedan 7 Medlemmar · 8 Svar -
8 Svar
-
Löjligt svårt att veta hur man skall prissätta gamla grejer. Har några gånger satt ut annons med ett pris jag önskat, men sagt att skambud är välkomna. Testa och se vad folk vill bjuda.
-
fredrik.ygge wrote:Löjligt svårt att veta hur man skall prissätta gamla grejer. Har några gånger satt ut annons med ett pris jag önskat, men sagt att skambud är välkomna. Testa och se vad folk vill bjuda.
Kanske lika bra att skänka dem, lär nog inte få något för dem och de är somsagt en aningen defekt också.
-
Hehe…Ja sitter lite grann i samma sits…Har i princip ett komplett “racing-kit” från -94 (3 racing segel, 2 racing brädor, 1 segel mycket välanvänt, 1 normalt o det sista knappt använt), ungefär det värsta man kunde köpa då…I dag är det inte värt mycket trots att grejerna är helt OK att segla på…när det blåser mer än 6m/s….Anser själv att bli bjuden 300kr för ett segel som är i användbart skick o dessutom är snabbt är lite av en förolämpning, ja menar va får du för 300kr idag?Inträde, garderob samt en drink på nån nattklubb typ…Kanske jag som är lite konstig men då behåller jag grejerna istället o lånar ut de till bekanta/vänner mm som kanske prövat på tidigare o fått upp intresset eller så, låt gå att det inte är optimala grejer…
Hade någon däremot bjudit det dubbla för min gamla segel så hade jag sålt de, 600kr är iaf “lite” pengar, o seglena tar ju plats oxå o plats är oxå pengar…Sen kan det faktiskt vara rätt kul o plocka fram sina gamla segel när det blåser bra o konstatera att de trots allt hänger med helt ok…. -
Ponera att man äger en bil som är helt slut men rullar. Man vet att den inte kommer att passera nästa besiktning, så den är bara användbar i 3 månader till. Du köper en ny bil och vad skall du göra med den gamla?
A: Köra den till skroten?
B: Låta någon köpa den för skrotpremien så att du slipper åka dit?Jag skulle inte känna mig förolämpand i vilket av fallen, även om jag hade haft många fina år med kärran.
-
Det var nog jag som stod för förolämpningen, ber om ursäkt för detta, men jag ha själv en Copello 280 från -92 som var helgrym då och rimligtvis är lika snabb idag men tydligen totalt osäljbar eftersom man knappast kan rekommentera den till nybörjare (lite på samma sätt som med racingsegel från den tiden). Tillsammans med ett cambersegel av samma årgång får man ju dock ett snabbt kit som man kanske får användning av någon gång per år. Inte ofta om man skaffat nya grejer, och därför inget man vill lägga särskilt mycket pengar på men om man får tag på nåt för några hundringar kan det kanske vara värt att försöka knö in även detta bland övriga grejer.
Så för den som vill ha en snabb bräda som passar äldre cambersegel perfekt så kan jag erbjuda min Copello. Och några hundringar är bättre än att ha den hängade i garagetaket och inte inbringa något.
Nån som är intresserad?
/Håkan
-
Canoya: Det e lugnt gissade mig till att du skulle bjuda långt, ja t.o.m nästan lägre än Glocalnet *haha*. Hoppas på vind i helgen eftersom jag förmodligen ska söderut, dock vågar jag inte ta med mig mina nya grejer då jag skall stanna till hos en bekant på vägen ner som bor mitt i en större stad (stöldrisk ur bilen då jag ej kan lasta av i något förråd), så det blir min gamla racing-grejer som än en gång får visa va de kan (o få de andra surfarna att minnas lite gamla goda minnen).
-
Om du vill att sporten skall utvecklas och om du vill gynna våra nybörjare tycker jag att du skall åka till återvinningsanläggningen med dina begagnade prylar.
Mvh
Lars -
Om någon av er har en gammal US Box-fena är jag intresserad av den. Det gör inget om den är i dåligt skick. Lånade grannens gamla 80-talsbräda i våras och drog av fenan… Har inte riktigt lust att köpa en sprillans ny till en så gammal bräda.
Jag finns på surf@markling.com.
Logga in för att svara.