Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sälja Wintersurfer isuperbilligt!?

• Sälja Wintersurfer isuperbilligt!?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 januari, 2005 vid 18:10

Hej! Jag står i valet och kvalet om jag skall ta över generalagenten för Wintersurfers lager. Det skulle innebära att jag skulle kunna sälja sprillans wintersurfer för endast 50.-!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Men frågan är om det överhuvud taget gå att väcka ett intresse och sälja 64st? (det finns faktiskt en pall till!)
    Wintersurfern är egentligen konstruerad för gamla typer av master med större diameter än dagens master och mastfotförlängare. Nedhalet spänns i en plasthylsa som man sedan trär på den ledade hylsan. Är man händig byter man ut den ledade hylsan till en smalare och trär in den den i mastförlängaren.
    Nå! Vad tror ni? Är wintersurfern helt förlegad eller går det att väcka liv i denna genialiska produkt genom det låga priset?
    Vart skall jag i så fall vända mig för att väcka största intresse? Betänk då att jag vill inte lägga ut många spänn på marknadsföring.
    Om jag tar hem partiet kommer jag att sälja Vintersurfern hemma i Tullinge/Stockholm eller via postförskott.
    Per-Arne
    Ps! Jag vill helst ha ett så snabbt svar som möjligt!

anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • the_novice

Medlem
    26 januari, 2005 vid 18:46

Hur ser den ut?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 18:52

fattar inte riktigt vad det är.. men om man kan surfa på is med den så vill jag ha en

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 19:19

Jag har ingen närbild, så jag skall försöka att beskriva i stället: Det är en ca 80cm långt aluminiumrör sca 50-60mm i diameter.
    I ytterändarna sitter plasthylsor i hårdplast med inbyggda trissor.
    Mellan trissorna går en tamp i en slinga.
    På den slingan finns 2st spänremmar som du spänner runt vardera pjäxan (slalompjäxa är bäst!)
    vintersurfern vilar nu ovanpå dina pjäxor.
    Använd långfärdskridskor om isen har liten friktion.
    Slalomskidor vid mycket friktion, men krävr mera vind och är tyngre att starta upp.
    I mitten på aluminiumröret sitter en ledad hylsa.
    Trä in masten/hylsan7mastfoten i röret
    Dra upp seglet och svep iväg!
    Gippa alltid när du skall vända
    Hät kommer en bild på min polare när han coolar ned:
    http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Robban_issurf_1.JPG
    Jag skall undersöka om jag har en filmsnutt att ladda ned.
    Skriv gärna namn och e-postadress om ni vill slå till.
    Får jag mer än 8 pers som vill köpa så kommer jag att ta hem lagret.
    Mvh
    Per-Arne

• culing

Medlem
    26 januari, 2005 vid 19:29

Genialisk? Det finns inte det minsta winsurfingkänsla när man seglar med dessa, men om det inte är det man är ute efter är det ganska kul, snarlikt skridskosegling.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2005 vid 19:55

Jag kan mycket väl tänka mig att det är betydligt mer vindsurfingkänsla i att segla isbräda, men alla är inte så pass händiga att de kan tillverka någon, plus var får du för 50.- idag?
    Per-Arne

• visby

Medlem
    26 januari, 2005 vid 21:14

Svar till:

Hät kommer en bild på min polare när han coolar ned:
    http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/Robban_issurf_1.JPG

[/ QUOTE ]

Hey, ingår en sån där svincool VM-hjälm!? laugh.gif

• surfjohan

Medlem
    26 januari, 2005 vid 22:33

och midjeväskan, en sån het modeaccesoar är väl något som varje vintersurfare bör ha i sin ägo antar jag? Nä men seriöst, va har denna skiten i ett vindsurfing forum att göra? Börja styrketräna, glo på vindsurfingfilmer och ladda inför våren istället?

• tropic

Medlem
    26 januari, 2005 vid 23:43

Fan va alla är negativa! Jag tycker grejen verkar rent livsfarlig…så jag är lätt på!
    /Perra

• tropic

Medlem
    26 januari, 2005 vid 23:44
  • ola_p

Medlem
    27 januari, 2005 vid 00:18

vafään… en Ljungskilesurfare… E det du på bilden? borde ju fan kunna känna igen dig men det klingar inga klockor i skallen…

Btw, så e jag är inte intresserad av prylen, pappa har en som ligger i källaren redan…

• boman

Medlem
    27 januari, 2005 vid 06:21

äh va fan för 50 kr kan jag ta en!!
    Problemet är väl hur man ska fästa en modern rigg på den “Trä in masten/hylsan7mastfoten i röret” men det går nog att fixa.

Har för mig att den var riktigt dyr, ca 600kr!? (med tanke på hur bra den funkar;-) när den fanns att köpa i affär….

Go for it! fredrik.boman@volvo.com

• anonym-anvandare

Medlem
    27 januari, 2005 vid 06:25

Nej det är inte jag på bilden! Det är min polare Robban och han bor i Kungsängen. Jag lägger ned projektet! Det verkar inte finas tilräckligt intresse.
    Per-Arne

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2005 vid 15:14

Hej , jag kan köpa 2 st om det blir nåt.
    erland.ingebro@volvo.com

• anonym-anvandare

Medlem
    28 januari, 2005 vid 17:03

För 50 spänn? Jag tar också två om det nu blir nåt

erik.gustafsson.631@student.lu.se

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Sälja Wintersurfer isuperbilligt!?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.