Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Säljartankar ?
-
Säljartankar ?
Publicerad av bjornen på 18 april, 2007 vid 11:40Ni som kör på slalombräda av årsmodell -06 eller nyare runt 110-130l och har eller får tanken på att sälja kan väl skicka mig ett PM. Jag kommer att byta bräda men måste bara få min freeride såld först då jag inte har råd att lägga ut hela summan utan att sälja. Jag har lagt ut en annons under köpes och kollat säljes men det vimlar inte direkt av nyare slalombrädor.
//Björn
(Oscar ska inte sälja sin isonic)
markforce-f-d-markram svarade 17 år, 10 månader sedan 14 Medlemmar · 53 Svar -
53 Svar
-
Nej fick ångest igår när jag var ute och blåste fram…var så kul så jag får nog behålla den ett tag…har lite skuldkänslor mot Björn för det.
-
@Bjornen 377239 wrote:
Ni som kör på slalombräda av årsmodell -06 eller nyare runt 110-130l och har eller får tanken på att sälja kan väl skicka mig ett PM. Jag kommer att byta bräda men måste bara få min freeride såld först då jag inte har råd att lägga ut hela summan utan att sälja. Jag har lagt ut en annons under köpes och kollat säljes men det vimlar inte direkt av nyare slalombrädor.
//Björn
(Oscar ska inte sälja sin isonic)
Har en del till salu. Har PM:at.
-
ser ju hellre att du köper av en svensk så våra surt förvärvade pengar stannar hos oss
men såg denna när jag tittade runt lite på segel http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=212&addID=3377
tips 7,2 va såld 🙂 -
@Mården 377306 wrote:
ser ju hellre att du köper av en svensk så våra surt förvärvade pengar stannar hos oss
men såg denna när jag tittade runt lite på segel http://www.riders.dk/Default.aspx?ID=212&addID=3377
tips 7,2 va såld 🙂Någon som vet hur man praktiskt löser en sådan affär. Tänker närmast på frakten ? Tar man det med ex DHL och vad skulle det kosta ?
Tack för tipset 🙂 -
Knatte
Gäst18 april, 2007 vid 16:17@Bjornen 377322 wrote:
Någon som vet hur man praktiskt löser en sådan affär. Tänker närmast på frakten ? Tar man det med ex DHL och vad skulle det kosta ?
Tack för tipset 🙂jag hämtade min bräda på plats i danmark. Men svårare för din del :mad2:
Men skicka ett mail och fråga om han vill sälja även i Sverige… -
jag har en F2 SX large 06a 125 liter 240 x80 som jag inte tänkt sälja men kan du tänka dig att betala motsvarande 6500 danska typ (8000 svenska), jag vill nog ha 9000 så kan jag tänka mig sälja, köpt i augusti 06 med helt oanvänd orginal fena
-
Jag vet en kille som säljer en Fanatic Falcon 131 -06 med Simmer TP 8,5-06 komplett med x6mast och x6 bomför 14000:- POK.
-
Jättekul att jag har fått en del heta erbjudanden båd här och som PM. Snackade med frugan igår och övertygade henne om att jag inte kan vänta på att min blir såld utan att jag måste passa på nu. Undrar hur jag hade reagerat om det hade varit omvända förhållandet, det är nästan så att man får dåligt samvete :crazy:
//Björn
-
hur är det med stadium i göteborg då dom sålde väl billiga fjolårs sx:er
men dom kanske är slut -
Bjornen: En RRD Spitfire 102 (235*60, 102liter) -05 inkl original fena för 5500? Seglad ca 3 timmar, inga dings och i skick som ny, iofs en 05:a men ändå…
-
Nu börjar det närma sig ett byte. Falcon 130 -06 vad tror ni om den ? För och nackdelar ? Eller ska jag gå på mindre ? Skall användas som största bräda och inte bytas på ett tag….kanske 😉
//Björn
-
Hej,
Nu är ju jag partisk då jag är en av dom som kan tänka mig att sälja en Falcon 131, men jag tror en viktig fråga är hur stora segel du tänker ha?
Om du tänker ha 8,5 eller större som största så är det en bra bräda, men om du tänker ha ett mindre segel som största (typ 7,5-7,8) så ska du nog ha en något mindre bräda, typ 70 bred.
Falcon är en trevlig, lättplanande och hyfsat snabb bräda.
Jag har kört 9,2,8,5 och 7,8 på den och det är bra storlekar för brädan, men jag skulle nog inte segla nåt mindre segel på den (om jag inte var tvungen förståss…).
-
@Bjornen 378565 wrote:
Nu börjar det närma sig ett byte. Falcon 130 -06 vad tror ni om den ? För och nackdelar ? Eller ska jag gå på mindre ? Skall användas som största bräda och inte bytas på ett tag….kanske 😉
//Björn
Förresten: Om prognosen håller och Ekorrhjulet AB samarbetar (vilket dom verkar göra just nu..) så räknar jag med en sväng till Fituna på onsdag, typ mellan 10-15. Om du har möjlighet att dyka upp där då så får du gärna testa en Falcon 131 så får du känna själv om du tycker att den verkar bra. Kommer även att ha RS Slalom 9,2 och RS5 7,8 med mig som du kan låna (samt naturligtvis Naish Stealth 6,5 och 6,0 och mindre brädor om det skulle bralla i)
-
Falcon 131 som största bräda tycker jag är ett utmärkt val. MacTS har ju helt rätt i att man inte bör köra mindre än 7.5 på den brädan. Men kompletterar du med en 60-65cm bred planka senare så har du fått ett enormt stort register. Från 5-6 m/s till 16-17 m/s beroende på kunskapsnivå (såklart).
Köpte själv på mig en stor slalom i höstas, och jag ångrar inte det en sekund. Är grymt skönt att bara cruisa runt, men har man lust så är det inga större problem o köra 30+ knop med denna typ av brädor. Faster har ju kört just Falcon 131 i 30+.
Att det sedan är skönt att ha en stor bräda som flyter mellan vindbyarna om man är lite tyngre som jag o MacTS är aldrig fel det heller… 😀
-
Vikten är ju avgörande här – för mig med mina 75kg hade den varit stor.
Vi har säkert gått igenom detta innan Björn, men vilka segel har du och vad/när tänkte du använda brädan?
Logga in för att svara.