Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Sälsurf i Läjet
-
Sälsurf i Läjet
Publicerad av woodleaflay på 23 oktober, 2010 vid 16:47Fin eftermiddag i viken idag. SSV med 5.4 och bra vågor. Häftig upplevelse när jag tog vågen av en säl som låg och bodysurfade utmed piren…
raask svarade 14 år sedan 9 Medlemmar · 24 Svar -
24 Svar
-
Den gillade verkligen vågorna o oss också kändes det som. En riktigt fin surfdag.
-
Träffade också på något undervattensdjur, gott å varmt var det idag med!
-
Jag träffade också sälen! Den såg mig inte riktigt men låg i samma våg en kort stund 🙂
-
Raask;636928 wrote:Träffade också på något undervattensdjur, gott å varmt var det idag med!
ehh de var jag.
-
bananen;636963 wrote:Fan, vad röker ni där uppe egentligen?
Här uppe surfar vi finsurf. Det räcker. 🙂
-
woodleaflay;636923 wrote:Fin eftermiddag i viken idag. SSV med 5.4 och bra vågor. Häftig upplevelse när jag tog vågen av en säl som låg och bodysurfade utmed piren…
Jävligt taskigt att sno vågen.
-
Svenne;636991 wrote:Jävligt taskigt att sno vågen.
Ja, jag vet… och eftersom han är en riktig local kommer jag väl få spö när jag visar mig där igen…
-
Det ryktas att sälarna undrar varför så många nya arter, med många olika fenor o färger, har börjat sno deras vågor i Lejet.
Annars brukar dom vara ganska ensamma, förutom några locals som dom känner igen.
För övrigt har sälarna, dom mest kända, namn dom fått av fiskarna, jag dom helproffessionella med fiskebåtarna i hamnen.
-
bananen;636963 wrote:Fan, vad röker ni där uppe egentligen?
Wi småke da pörpel hejs an den wi go sörfing!! häng loos
-
Fan den missade jag helt! Men vilken underbar dag det var! Allt kändes så jävla bra och härligt folk var det med 🙂 Visst träffade jag på dig på stan i lördags-kväll M3lk3r? 🙂
-
warolin;637154 wrote:Fan den missade jag helt! Men vilken underbar dag det var! Allt kändes så jävla bra och härligt folk var det med 🙂 Visst träffade jag på dig på stan i lördags-kväll M3lk3r? 🙂
Yes det gjorde du! Såg att du var i bra form också, gött att se!
-
No fuckin’ idea Slusken…..men jag har ett svagt minne av att jag slafsa i mig en kebabrulle på maestro och strax därefter träffade på Melker 🙂 Jag var i mitt essä där! 😀
-
Jag har oxå en massa svaga minnen. Misstänker att ja va på stan o tröck en sån där vidrig rulle från Campino på hemvägen, me tanke på skicket man va i på söndan:(
Logga in för att svara.