Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › samma pris på sufers paradise o skidsport bromma !!!
-
samma pris på sufers paradise o skidsport bromma !!!
anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 10 Medlemmar · 31 Svar
-
Oki. Det du skrev var ju i huvudsak endast en omskrivning av vad jag skrev. Vi håller ju tydligen med varann så varför bjäffsa.
//Surfchick
Ps. Eller tycker du kanske att det är mindre omoraliskt av surfbranchen att agera manipulativt än av andra brancher bara för att de generellt sett har mindre förtjänstmarginaler? Ds.
-
I en så stor “koncern” borde det väl finnas någon
som kan skriva och läsa!
Tycker att Surfers Paradise katalogen är skrämmande
dåligt gjord. Massor av stavfel och måttfel, med en så stor upplaga borde den iallafall korrekturläsas av någon som inte skolkat sej genom alla svenska lektioner i skolan. -
En enda medelstor livsmedelsbutik (vilken hyfsad ICA somhelst) omsätter mer än vad denna “koncern” gör.
Visst, det är stavfel. Men de gör den i stort sett själva och jag gillar att få den ändå (även om jag själv, tro det eller ej, är skapligt språkpetig).
Kritik mot våra få surfhandlare har jag behandlat förr och orkar inte ge mig in i det igen.
Surfa På!
-
Senaste numret tyckte jag inte var lika illa som tidigare nummer varit, kanske dom har börjat med korrekturläsning?
-
En Acid Wood 2003 kostar på Surfcompaniet.se 11.995kr – dina påstådda 3500 billigare i tyskland/danmark = 8495kr = 928.389 EURO
(1.00 EUR = 9.15213 SEK i nuläget)Var hittar du det priset?
Jag hittade Acid 77 i Tyskland för:
1.324 Euro = 11.115kr
1.201 Euro = 10.989kr
Detta är i affären och jag vet inte hur det är med frakter eller garantier.Har du någon superbillig sida eller jämför du äpplen med päron? Reabrädor 2002 med ordinariepris 2003?
Staffan
-
Jag köpte dem på Surfhaus och prutade ner till 1000euro i Sverige fick jag ett pris på 12500:-(i vintras)med enkel matte så blir det ca 3500:- billigare per/st beroende på valutan.Det konstiga med det hela var att han(Micha) köpte den ena brädan från Göteborg!!!!!
Deras. e-mail är surfhaus@aol.com -
Det verkar som jag har fått svar…
– SP o Bromma är under samma tak.Jag kommer att fortsätta att handla av bromma o SP, men då vet man att det inte är så stor idé kolla priserna eftersom att de är lika.
-
Problemet är att man inte får skaffa visa-kort förrän man är 18 år så de flesta här kan tyvärr inte handla på nätet. Men det går ju alltid fråga om ni får låna pappas kort.
Och när ni ändå pratar med pappa kan ni ju fråga hur mycket en DM och en Euro står i. Sedan kan ni låna pappas miniräknare (be pappa förklara hur den fungerar) och räkna ut hur mycket windsurfing-prylarna kostar. Sedan ska frakten läggas på. Ber er pappa uppskatta hur mycket den går på.
Nu har ni räknat ut priset och vet hur mycket det skiljer. Ta nu med i beräkningen att det tar ett tag att skicka grejerna och om nåt blir fel eller går sönder så är det bara att skicka tillbaka grejerna (tro inte att dom står för frakten) och då blir det inga segling på några veckor.
Men det är klart kan man spara några hundralappar så kan det ju vara värt det…
/Ej finnig
-
klart som fan man ska köpa grejor på SP och skidsport…!!! koncern eller inte koncern, jag e fortfarande nöjd med det jag köpt där och det kommer jag fortsätta göra!
-
det handlar inte om hundra lappar utan tusenlappar och bor man i södra sverige så är det lika långt till rostock som varberg , surfhaus kan fixa starboardbrädor, acid wood årsm.03 för ca 1000euro.
dessutom kan man fylla bilen med billig dricka, så visst lönar det sig! -
surfhaus ligger i rostock , endast någon km från färgeläget,man sväger av motorvägen vid rostock-ost och kör sedan ca 5km där ligger det på högersida. Vill man inte ha med bilen så kan säkert bli hämtad av den mycket vänliga personalen(Micha mm).katamaranen(TT-line) är smidig och
kostar inte mycket,surfhaus tel nr. är 0049-381-4902844.
Säg bara att ni känner kalle så får ni säkert ett bra pris! -
Någon som kan svara på VAR på sidan (http://www.surfhaus.de) man hittar priser? Hittar noll på den sidan…
Logga in för att svara.