Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Samma problem med långa bommar i år?

Taggad: 

• Samma problem med långa bommar i år?

Publicerad av anonym-anvandare på 22 mars, 2002 vid 16:30

Kommer det bli samma problem med långa kolbommar i år som förra året?
    Då kunde man ju knappt få tag på en lång kolbom.

Vad jag hört så finns det inte en enda bom som klarar av de nya 12.5 seglen, utan alla pajjar efter några gånger, speciellt om man sätter igång o pumpa ordentligt. Nån som har mer erfarenhet av detta?

Finns det nån bom som håller för dessa stora segel?
    Neil Prydes går sönder har jag hört, hur är det med Fiberspar och HPL? andra?

Känner mig osäker på att skaffa mig en 12.5 just för bommens skull.

Hörde att nåt segelmärke kommer erbjuda “hål” i seglen så man kan förstärka bommen med en lina mellan.

anonym-anvandare svarade 22 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • boman

Medlem
    22 mars, 2002 vid 17:43

Är det verkligen så många kol-bommar som går sönder??
    Hur många i toppen på formulan körde sönder en kol-bom förra året,

Att förbinda bomrören med en tunn kevlar tamp och en liten öljett i seglet tycker jag är en bra idè, Jag såg detta med en tamp genom seglet för några år sedan!!!, den sämsta alu-bommen blir styv av detta knep,

• swe-16

Medlem
    22 mars, 2002 vid 22:20

Verkar inte som det är samma brist som förra året tycker jag. Priset för en språjlans bom är dock saftigt. Har inte hört om problem med de nya bommarna. NP och Fiberspar hade problem för några år sedan men inte nu tror jag.

Tror att många lägger onödiga pengar på 12,5:or och superbommar i år när det finns superba 10,9:or-11:or på beg-marknaden med något mer rimliga bomlängder.

Tror
    Per

• swe876

Medlem
    25 mars, 2002 vid 08:30

Du ska med andra ord köra 10.9? 🙂
    /Jona

• anonym-anvandare

Medlem
    2 april, 2002 vid 20:00

Just bekräftat ifrån danska team-seglare att NP’s nya långa kolbom 310 cm inte håller. Tydligen något fel i tillverkningsprocessen, som nu ställs om.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Samma problem med långa bommar i år?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.