-
San Diego-tips och sånt
Har varit en sväng i San Diego med jobbet och passade på att utforska lite schyssta stränder i området. Tyvärr tog jag inte med kiteprylarna och fick berättat av en bussig kille i en kiteaffär att man inte får hyra ut kiteprylar alls i USA på grund av stämningar och försäkringar och sånt. Riktigt trist…
I alla fall började det blåsa och jag drog till Coronado utanför San Diego (tror stranden heter Silver Strand eller liknande). Schysst stor strand med hyggliga vågor, men oftast ganska lite vind. De flesta körde med 18-20 m2 och stora kite- eller vanliga surfbrädor. Många Caution Kites, Windwing och North.
Efter att ha tittat på de andra när de surfade fick jag till slut låna prylar av en riktigt bussig kille! Ganska lite vind men riktigt skönt att få köra lite i alla fall. Dock var det svårt med vågor, tyckte i alla fall jag…
Kan rekommendera Coronado Beach (eller Silver Strand eller vad det heter) och affären CaliKites(http://www.calikites.com) i Coronado om ni råkar vara i Södra Kalifornien. Ta med stoora kites och stoora brädor. Sedan rekommenderar jag en trip till Mexiko (gränsen är typ 20 minuter med bil därifrån). Schyssta margueritas!
Här är en bild på stället, och några till hittar du här.:
Logga in för att svara.