Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing San Francisco pics

• San Francisco pics

Publicerad av jonasm på 2 september, 2008 vid 11:43

Crissy Field, förra veckan. 5 min från downtown. Grym utsikt men sjukt byig vind, Golden Gate bryter vinden in i sundet så den växlar ofta mellan 0-15 m/s på denna spot…tappar man kiten så drar strömmarna utåt mot bron eller bort mot Alcatraz.

”Emergency Call box” i andra inlägget, bilden in mot staden = direktlinje till US Coast Guard. Händer rätt ofta att de ringer i den för att hämta en kitare eller windsurfare som kommit ut för långt när vinden dör.

Brandkåren windsurfade på sitt fyspass…soft

kvabbso svarade 16 år, 6 månader sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • jonasm

Medlem
    2 september, 2008 vid 11:46

Fler…tyvärr blir formatet lite tilltryckt….

Ön i bakgrunden = Alcatraz

• anr

Medlem
    2 september, 2008 vid 16:12

grymt! åker till san francisco mars 09 för en kort vistelse. har du tips om spots boende mm???

• oden031

Medlem
    2 september, 2008 vid 16:27

Grymt surf med Alcatraz som granne:)

• jps

Medlem
    2 september, 2008 vid 17:11

Sweet! Hann inte surfa själv när jag var där i våras men det såg inbjudande ut.

• jonasm

Medlem
    2 september, 2008 vid 17:24

Man kitar i 4 olika områden runt SF:

– downtown, Crissy Field. Bilderna. Inte ett nybörjarställe, det var tyvärr alltför byigt för att det skulle vara riktigt kul. Men det var kul att testa! Launcha så högt upwind som möjligt (upp mot bron). Hoppa inte upwind om vindsurfarna, finns tydligen någon lokal regel om det. De blev rätt sura när jag gjorde några mindre hopp. Åk inte för långt ut, var beredd på att simma in med kiten om vinden dör. Det går mycket färjor och tankers ute i bukten och de vill man hålla sig borta från, både av säkerhetsskäl och pga:

” I hear that if you block a freighter and cause an emergency stop or the sounding of its horns 10 times that it is a $15k fine from the Coast Guard.”

– Inne i bukten, 30 min söderut. ”3rd Avenue”. Ligger nära motorvägen mot San Jose.

– Sherman Island, i deltat nordöstlig riktning. Går bilvägar dit. Har inte varit här. detta ska vara det ställe som passar nybörjare bäst.

– Stillahavssidan, finns flera spots ner mot Half Moon Bay och Santa Cruz.

Mer om spotsen hittar du här:
    http://www.bayareakiteboarding.com/viewforum.php?f=23

Kolla med locals vad som gäller på resp ställe, de är noga med att alla följer reglerna.

Boende: billigast är motellen i södra SF. Men du kan hitta bra boende runt 100-150 dollars centralt också via http://www.hotels.com och andra bokningssiter

Andra tips, om det inte blåser:

Maverick – inte så ofta den blir stor som bifogad bild men bra utsikt från klippan så värt att kolla upp…Ligger ca 20 min söder om SF.
    http://www.maverickssurf.com
    Presidio (naturområde/park) i SF
    Golden Gate Park i SF
    köra highway 1 från SF längs kusten ner till Santa Barbara
    Stanna i Carmel, Santa Cruz etc på vägen. Hyr vågbräda billigt
    UC Berkeley campus, 15 min med BART (t-bana) från SF

• skotten

Medlem
    2 september, 2008 vid 22:44

hahaha I think that dude in the last pic probably had some aches in the aftersurf shower…

• kvabbso

Medlem
    3 september, 2008 vid 04:57

lite sand i badbyxorna oxå

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing San Francisco pics

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.