Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots San Francisco – tips?

• San Francisco – tips?

Publicerad av jonasm på 1 augusti, 2008 vid 18:31

Som anställd på Cisco så får man nöjet att åka till San FranCISCO en gång per år.

I år tänkte jag ta med kiteprylarna och om det blir vind köra vid Golden Gate och i SF Bay. Locals kör där men jag har hört att det inte är det mest säkra stället att kita på…någon som har erfarenhet av att köra i SF?

Har inga problem att ta höjd och vattenstarta kiten. Men vad ska man se upp för specifikt? Var ska man helst inte köra?

Jonas

svenne svarade 16 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • kitetarzan

Medlem
    1 augusti, 2008 vid 20:12

Se upp for valar… eller?

• jonasm

Medlem
    3 augusti, 2008 vid 22:21

finns inga valar vad jag vet…möjligen hajar.

det är strömmarna och alla hårda brofästen, hus, kajer mm som gör att man kan råka illa ut…fel ställe att tappa kiten på helt enkelt – eller vara för långt ut om vinden dör…får höra med locals hur man bör åka

• svenne

Medlem
    4 augusti, 2008 vid 08:19

Det kan vara ordentligt strömt runt bron, och utanför stranden på utsidan är det ingen lek vad strömt det kan vara. Valar finns det, haj också, men som vanligt är det inte dem du ska oroa dig för. Det du ska oroa dig mest för är fartygen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots San Francisco – tips?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.