Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Sandviken, Sölvesborg imorgon.
-
Sandviken, Sölvesborg imorgon.
Publicerad av roggan på 25 november, 2011 vid 16:31Tänkte kolla om nån ska till Sandviken utanför Sölvesborg i morgon?
norrman svarade 13 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Idag lördag blev det ingen kite för hittade ingen som ville följa med men i morgon söndag ska jag dit. Ingen annan som ska kita där?
Många här hade nog älskat att få ha en hel strand för sig själva men för min del suger det:( -
Nu sticker jag dit strax. Är där vid kl10,30 skulle jag tro. Hoppas nån mer dyker upp.
-
Hej Roggan
Jag antar att det var dig jag träffade med en Naish Cult 9:a. Jag var ute och körde strapless med en Cult 7,5. Första gången för mig i Sandviken. Byigt som attan och cross onshore 1-2 meters vågor. Det var helt OK…//Anders
-
Ja det var jag som var där. Kul att du kom dit så det blev en till kite i luften.
För mig gick det sådär. Lite väl stora vågor för en nybörjare som jag. Vinden var iofs bra så det gick ganska bra att starta men sen när det kom en våg blev det för svårt att hålla sig på brädan så det blev mest plaskande i vattnet för min del. Bättre gick det ju för dig som surfade runt och hade det gött.
Jag hade skoj jag med men att ta sig tillbaka gående med 9an var sjukt jobbigt. Första gången jag kom till slutet av stranden var det en snäll själ som hjälpte mig ner med kiten så jag kunde gå med den under armen tillbaka. Men att ha kiten i luften och backa tog knäcken av mig så jag gav upp även fast jag velat träna mer. Funderade på att släppa chicken och deepowera för att springa och fånga kiten så jag kunde gå med den under armen tillbaka men jag vågade inte i den vinden. Som du sa var 9an väl stor men det blev lite kiting i alla fall även om det blev mest promenad.
Träning ger färdighet så det går nog bättre nästa gång. Lite plattvatten att lära sig på är inte fel så det får bli en sväng till skåne fram över. -
Du är alltid välkommen bort till Torhamn. Vi har en yta med långgrunt och bra launchyta.
-
Det ska jag göra. Jag kommer förbi när det passar. Jag skriver nått innan så jag vet att nån är där. Tjejen börjar tröttna på att följa med när jag ska kita så det är ju bra om jag vet att det är folk där så hon kan göra nått annat.
-
roggan;676311 wrote:Men att ha kiten i luften och backa tog knäcken av mig så jag gav upp även fast jag velat träna mer.
Vadå backa? Det är ju bara att lägga kiten långt ner vid sidan och gå som ”vanligt”?! Du går ju inte på stranden med kiten klockan 12. Oavsett vindriktning går det att gå ”normalt” upwind på stranden med kiten vid ena sidan..
-
Davids;676557 wrote:Vadå backa? Det är ju bara att lägga kiten långt ner vid sidan och gå som ”vanligt”?! Du går ju inte på stranden med kiten klockan 12. Oavsett vindriktning går det att gå ”normalt” upwind på stranden med kiten vid ena sidan..
Jag prövade att ha den både uppe kl12 och nere vid vattnet. Jag upplevde det som lättast att gå med den när den var högt upp men hade den längre ner för att slippa change att den skulle stalla. Nått läge där det var lätt att gå med den hittade jag inte tyvärr. Byvindarna drog bra och ofta och då blev det lite tryck i kiten även när jag la den i vindöga. Kanske har jag missat nått väldigt väsentligt läge jag kan ha den i men jag tvivlar. Hade ju varit guld om så är fallet:confused2:
-
Hallå Roggan!
Vi är ett gäng från öst som tänkte leka en stund i Sandviken i morgon runt tiotiden Ser ut som SV-SSV 14-17 m/s och ökande.
-
jaca;676681 wrote:Hallå Roggan!
Vi är ett gäng från öst som tänkte leka en stund i Sandviken i morgon runt tiotiden Ser ut som SV-SSV 14-17 m/s och ökande.
Stukade foten några dagar innan så jag fick hoppa över kitandet tyvärr. Måste blåst bra där nere? Jag var runt på stan i Karlshamn och det blåste mycket bara i stan så ute vid havet måste det ha friskat i som bara den?
-
Det var Rock´N Roll!!! Folk körde överriggat och matade 740 på brekas över hela stranden.. Folk måste varit mäkta imponerade!!!
Logga in för att svara.