Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sant pere del pescador

• chohoo

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 09:20

Med maximalt 12 % chans till vindar över 4 bft (http://www.windfinder.com/windstats/windstatistic_sant_pere_pescador.htm) ser det ut som om du lika gärna komma till Stockholm och hälsa på … ah just det! Det var ju det där med 26 grader också 😉

• cortex

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 09:26

Jag var där förra hösten. Klart trevligt ställe… ska se om jag kan gräva fram tråden…
    Tror inte man ska lita alltför mycket på WG eftersom stället har (iaf hade när jag var där) en bris som man mer eller mindre kunde ställa klockan efter.

/Kaj(Tech)

• cortex

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 09:37

Hepp, hittade den:

http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=53697&highlight=Pere+Pescador

Står lite om spot’en där… och är en del bilder från stället. Och som vanligt en massa ”steffofiering” av ämnet i allmänhet (men kul läsning är det 😀 ).

/Kaj(Tech)

• chohoo

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 09:40

Nä jag litar inte heller så värst på Windguru, men Windfinder hävdar att deras statistik är baserad på observation (”Stats based on observations taken between 7/2005 – 8/2007 daily from 7am to 7pm local time.”). Sen vet man förstås inte hur observationen är gjord. Speciellt inte när det står ”No weatherstation at this spot”. De kan ju haft en manuell observatör som då och då gick upp och kollade om det blåste så att ”Kvistar och tunna grenar rör sig hela tiden; damm och lös snö virvlar upp.” eller så att det bildas ”Längre vågor, flerstädes vita skumkammar.” och han kan ju ha varit konstant full mellan juli 2005 och augusti 2007 … man har ju hört ett och annat om de dära pescadorerna 🙂

• cortex

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 09:42

Ha ha ha… jo… de var ena rejäla fyllon hela bunten. Tror de rapporterade in speciellt många dagar av att ”lös snö virvlar upp” efter att holländska coffehouse-teamet varit där och kört en vecka.

/Kaj(Tech)

• chohoo

Medlem
    29 oktober, 2008 vid 10:09

Om jag känner det spanska kynnet rätt, tror jag inte att det ens behövs support av det holländska coffehouse-teamet, för att lös snö ska virvla upp …

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Sant pere del pescador

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.