Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › säsongen är över och jag sörjer……
-
säsongen är över och jag sörjer……
Publicerad av q-lobo på 19 oktober, 2001 vid 15:24då var säsongen över för min del. tråkigt men sant. smällde knät (igen) så nu väntar en grym rehabilitering över vintern med micke som säger : idag tänkte jag öka vikten till 2 kg är det ok?
jag avundas er friska mskor just nu.skulle behöva lite cyborgdelar i mig.
q-lobo svarade 23 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
lider med dig, men trösta dig med att det snart är kallt och snö och fortfarande ingen vind i sikte…
se till att komma igen till nästa säsong med bättre knä än någonsin!! -
Tänk framåt, fokusera och kom igen även om det tar grym tid. Passa på och
fundera över prylar och tekniker under din rehabliteringstid det hinner man inte
när man är mitt uppe i surfet.Jag vet vad jag talar om åkte på den absolut grymmaste formen av Borrelia, det
tog år att komma igen men och andra sidan hade prylarna blivit så mycket bättre
under tiden så sett i backspeglen var förlusten inte så så himla stor som det först
såg ut. -
det som känns surt är att jag troligtvis missar vintersäsongen med board och allt vad det innebär, det som känns ännu surare är att jag måste träna om med fisvikter i ett halvår. man är inte så kaxig på gymmet så att säga. men det går, har gjort det förut.
-
problemet med mitt knä är att det är en skada som aldrig läker utan en skada som man måste träna bort, (vilket jag trodde jag gjort) det är brosket på undersidan av knäskålen som spruckit sönder, (nu ännu mer) så jag får träna lårmuskeln så att den lyfter knäskålen från lårbenskulan när jag böjer benet. slipade ner knäskålen i januari och blev precis klar till sommaren. ser ut som jag får göra en favorit i repris, tackar för stödet dock. känns skönt att veta att man inte är ensam i dessa MÖRKA tider.
surfs up (for me)
-
Aaaawwwww, synd. Men bättre nu än mitt i sommarn, även om skidbacken och issurfen inte blir av. Surf är ju nummer ett. Kan du inte fixa en ”rehabiliteringsresa” till ett varmt ställe som försäkringen pröjsar, där du mirakulöst blir bättre under en vecka och surfar lite?
Men, har du funderat på implantat, konstgjord led + titanskruv? Sånna där knän blir sällan helt bra, och om man är aktiv så hjälper inte det… Min farmor hade samma problem och gjorde en operation där de ersatte hela leden. Innan op. kunde hon inte gå och knät gjorde så ont att belasta, men nu så tänker hon inte ens på det.
Kom ut till stranden och kolla på oss andra när vi surfar, så känns det säääääkert bättre.
Surf on!
(when you can)Hanna
-
jag sörjer med dig, själv slet jag av korsbandet för tre års sen. då var det inte så katastrof artat eftersom jag var i nöbörjar steget. skadan ådrog jag mig när jag cyklade och blev påkörd bakifrån av en bil. det har numera läkt även om jag fortfarande är en smula svagare i vänsterknät.
så du får ta och krya på dig./Ola
[email=” [email]aloha@purpleturtle.com[/email] ”] aloha@purpleturtle.com -
jo tack, den där elakheten lyser igenom. skadan är en sån som gör att aktiva människor aldrig blir friska, en lose-lose situation. försäkringspengar kommer givetvis men som alla vet så tar det ett tag (ca1-2år) beroendes på hur snabbt invalidiseringsprocessen går. (beroendes på vilket sjukhus man har) och jag har ju naturligtvis sös som är ett akutsjukhus vilket då tar lite längre tid.
det här med skruvar och shit, har jag faktiskt redan prövat på, har en decimeterlång titanskruv i axeln, och det funkar men inte alltid.
men hanna om jag får komma med dig när du surfar med mitt psg-90 när du surfar så kan du visa lite tricks och jag kan öva prickskytte på retsamma mskor.
är det ok?
-
för er som inte är känsliga så kolla på attachmentet när min läkare fixar min axel
-
och för er som inte är känsliga alls, ingreppet
-
Själv har jag tappat synen på vänstra ögat, för ett par dagar sen! Kommer att bli skitkul med avståndsbedömningen när man ska ge sig ut igen!
Logga in för att svara.