Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Säsongspremiären avklarad

Taggad: 

• Säsongspremiären avklarad

Publicerad av swe-31 på 21 mars, 2010 vid 17:26

Vejbystrand, Skåne

Äntligen, efter en lång seg vinter har temperaturen stabiliserat sig över +5 som är min mentala gräns för om det är seglingsbart eller inte. Lite solsken och 7-8 m/s. Fullt drag i 11.0. Perfekt.:laugh:

Men det bränner i fötterna när man kliver i, skitkallt är det. Ligger fortfarande is i hamnen. Seglar två 20 min pass, på slutet gick det helt ok trots att jag senast seglade i slutet av November.

Kännde för att segla längre men fötterna började domna lite, så det vara bara att packa ihop.

Så nu är man igång igen. Skönt med en fika efteråt och kolla på SM finalen i bandy där snön vräkte ner.

stefanlindmark svarade 14 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • macedu

Medlem
    21 mars, 2010 vid 17:49

Bra Jobbat!
    Uppe i mellanträsket ligger isarna tungt kvar och så all jäkla snö som kom idag…urrrrrk, plus minus inatt och imon som inte gör saken bättre…. Tur att man fick rigga 3 segel i solskenet igår……

/mac:smirk:

• joachim_larsson

Medlem
    21 mars, 2010 vid 20:28

Härligt Dala…. här uppe i Norra Sverige ligger fortfarande isen tjock..
    Får trösta mig med en GC resa den 7:e april, Pozo, Vargas och Arinaga är ju heller inte fel.

• rillestark

Medlem
    21 mars, 2010 vid 21:39
    Joachim_Larsson;602619 wrote:
    …. här uppe i Norra Sverige ligger fortfarande isen tjock..

Nu var du väl bra rolig ändå… 😉

• seeberg

Medlem
    28 mars, 2010 vid 10:14

Premiären avklarad, dock i Pozo GC 🙂

• stefanlindmark

Medlem
    28 mars, 2010 vid 19:52

Trälhavet är nu formellt öppet för säsongen.
    Första turen i patetisk vind gick från Brevik idag.

• bronken

Medlem
    30 mars, 2010 vid 07:08

Blir det några som kommer och kör Formula på Trälhavet nu i påskhelgen? Funderar på att åka och hämta min Black Machine hos Jocke kanske på torsdag. Vet att det är i alla fall 3-4 till som har sån liggandes där. Jag skulle kunna ta släpet och hämta alla om nån har lust att haka på, så kan man dela på soppan o körningen. Sen blir det “formulakörning” i påskhelgen på trälhavet… Alla är välkommna…

/ Uffe

• alexander

Medlem
    30 mars, 2010 vid 11:06
    bronken;603743 wrote:
    Blir det några som kommer och kör Formula på Trälhavet nu i påskhelgen? Funderar på att åka och hämta min Black Machine hos Jocke kanske på torsdag. Vet att det är i alla fall 3-4 till som har sån liggandes där. Jag skulle kunna ta släpet och hämta alla om nån har lust att haka på, så kan man dela på soppan o körningen. Sen blir det “formulakörning” i påskhelgen på trälhavet… Alla är välkommna…

/ Uffe

Jag kanske dyker upp någon dag under helgen. Men jag skulle behöva en väg beskrivning eller gps korrdinater till i stignings platsen. MVH // Alex Eskilstuna

• stefanlindmark

Medlem
    30 mars, 2010 vid 14:24
    Alexander;603805 wrote:
    Jag kanske dyker upp någon dag under helgen. Men jag skulle behöva en väg beskrivning eller gps korrdinater till i stignings platsen. MVH // Alex Eskilstuna

Länkar lite nedan så hittar du:

I första hand Österskärs havsbad om det är isfritt där.

I andra hand Margretelundsbadet (udden öster om Österskär, i slutet av Trälhavsvägen) om Österskär skulle se ut som Ice Age 3.

I tredje hand Brevik. Bra det också men det är mycket längre att åka (och saknar dessutom restaurangen vid Österskär som är hovleverantör av lunch, kaffe och chokladbollar).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Säsongspremiären avklarad

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.