-
Satan i gatan så kul med alla bilder!
Kommunicerat med lite goa gubbar både här och där, fram och bak, på åkern och på baren, på öar och i städer, på framsidan och på baksidan, i stilla havet och vid den blekestilla östersjön. Bland annat kom upp det där med fördomar om vindsurfare (se annan tråd). Och om någon uppfattat det som att jag tycker vindsurfare i allmänhet, vågseglare lite mer i synnerhet, och vågseglare på västkusten allra mest, är pinsamma som fasen för att de gillar att se sig själva på allehanda konfar, hemsidor, kulingvarningar, facan, bloggar mm – då har ni missuppfattat mig helt och hållet.
Alla individers upplevelser blir delade, dvs gemensamma, när de läggs upp i form av text och framför allt bilder.
Alla individers upplevelser överskrider tiden, dvs några sekunder kan bli en evighet, när de läggs upp i form av bilder.
Alla individers upplevelser fördjupas, dvs blir studerade, tolkade, omtolkade och får en massa nya lager, när de läggs upp i form av bilder.
Om det sedan blir en egoboost eller tvärt om (fan nog tyckte jag det kändes radikalare än det ser ut), spelar kanske mindre roll.
Därför vill jag utbringa en spontan hyllning till alla som fotar, blir fotade, lägger ut, kollar, kommenterar, analyserar, garvar, hyllar, dissar, gissar, piss… hum… alla ni som skapar denna globala kärlek av våra högst individuella och unika små ögonblick av lycka.
Ingen nämnd och ingen glömd. Keep up the stoke!
/JB
Logga in för att svara.