Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Satsa 100%!
-
Satsa 100%!
Publicerad av anonym-anvandare på 24 augusti, 2002 vid 11:06Fan. Jag vill bli bäst på vindsurfing. Tvåa räcker inte..! Hur gör jag då? Bor i uppsala. Så det är Östersjön och den lilla insjön som finns som gäller. Hur ska man lägga upp träningen osv? Vilka tävlingar kan man börja med?
Ska kanske tilläggas att jag är 14 år och ekonomiska resurser är det ont om just nu.
anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 5 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Hehe… Först måste du bestämme inom vilken gren du vill bli bäst. Hade samma problem som dig för några månader sen, lika gammal och lika ont om ekonomiska resurser 😉
-
Ja men vilken gren ska man satsa på om man surfar på en insjö och med lite tur på ostkusten? Formula? Freeride?
Ändring: eller kanske VÅG?
-
Hehe även det där problemet hade jag… Vill ju eg. wavea men är ju inte det enklaste i sverigeförhållanden… Har du plattvatten så är det väl formula (som jag personligen inte gillar) eller freestyle som gället. Freeride är nog kul också men ingen gren som man kan tävla i, alltså heller inte bli sponsrad.
-
Be dina föräldrar att söka jobb på västkusten och flytta dit! Annars är du rökt! Se till att komma in högskola efter gymnasiet så att du kan surfa mycket plus ta ett sabbatsår plus plugga de sista åren på Hawaii.
-
Hitta någon att ”sparra mot”.
Det är roligare och lättare att utvecklas om man tränar med andra som är lika målmedvetna.
I ditt fall kan det kanske hjälpa på en annan front:
Vid 14år har man ju inte körkort..
Att VERKLIGEN satsa är ett stort beslut, tänk på det.
Det är nödvändigt att fixa de rätta förutsättningarna.Jag vet inte om surfgymnasiet kan vara något för dig?
Om det funnits när jag var i din ålder hade jag inte tvekat.
Fick dock till en deal med gympa-läraren om att jag fick windsurfa på hans lektioner och nedprioriterade religion, samhälle och sånt om det blåste, men det var dåligt med vind i Karlshamn och hade då ingen att ”sparra mot”.
Även om du inte lyckas, så räcker det att du gjort det du ville och gett allt, så lovar jag att du inte ångrar dig(om du ser till att få en utbildning samtidigt).
Att kunna sälja sig själv till sponsorer går om man kan visa att man verkligen satsar seriöst och har lite resultat att uppvisa. Jag har tex fått en generalagent på professionella videoband att ge mig flygbiljetter till klätter-tävlingar och såg till att exponeras med FUJI´s logga på, det blev en bra affär för dem.
De sponsrar inte för att vara snälla, utan för att få en positiv reklam eller koppling till en image, men det gäller att synas i media.
Lycka till. -
HELT RÄTT! Du hann före
Jag satsar 100% på att utvecklas varje gång jag är ute, men även på att ha kul. Det är juh faktiskt det som räknas;)
Tjing o ha d gott
-
Tack så mycket för alla svar! Surfgymnasiet kan vara ett alternativ ja. Nån som har nån erfarenhet av detta?
-
Tja!
Vänta bara tills vinden kommer, vi är flera som laddar järnet på Ekoln så fort tillfälle ges! Åk med till Varberg med klubben (http://surf.to/alnas) vecka 37. Kan själv inte komma pga jobb, men det blir fler…
Ses när högtrycket gett upp!
/Magnus
Logga in för att svara.